Lade Gaard Flasker

Goddag godtfolk!

er det noen av dere som vet om Lade Gaard flaskene til Grans er brukanes med standard kapsler ?
De har jo en variant av skrukork på dem...

Takk for evnt svar:)

Jeg har ihvertfall brukt noen tidligere, med vanlig kapsler, og det funka fint det. Jeg er dog litt skeptisk til at flaskene har betydelig tynnere vegger, og lavere vekt enn andre ølflasker og har derfor sent de jeg hadde tilbake til pantmaskinen. :)

Jeg synes disse flaskene er knall å bruke fordi de passer i halvliters bruskasser. Vanlige kapsler går på, men jeg ville brukt en bordkorkemaskin da flaskene ikke har særlig krage.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Alle flaskene jeg har vært borti har twist-off, men det har ikke vært noe problem så lenge man bruker bordkapselpåsetter. Bruker jo bare vanlige flaskekapsler.

Har tappet på samme flasker mange ganger og ikke hatt noen problemer; korkene sitter.

Georg J. skrev:
Jeg har ihvertfall brukt noen tidligere, med vanlig kapsler, og det funka fint det. Jeg er dog litt skeptisk til at flaskene har betydelig tynnere vegger, og lavere vekt enn andre ølflasker og har derfor sent de jeg hadde tilbake til pantmaskinen. :)
Det er ikke pant på dem.
Jeg bruker veldig mye av dem, og de er tette og fine, tåler bra med karbonering også, jeg har ihvertfall karbonert witt ganske kraftig på dem, og det gikk helt greit.
Twist off fungerer ok å bruke vanlige kapsler, men jeg bruker bordmodellen til kapsling.
Har hatt 3-4 flasker som har lekket karboneringen, men tror det var min egen feil. Ingen som har sprekt eller eksplodert. Har vel flasket noen hundre sånne og er fornøyd. Liker faktisk twist off tuten :)

Jeg fikk ikke korken på med min bordkapsler. Kanskje jeg kunne ha brukt veldig mye mer kraft uten å knuse flasken, men jeg ga nå opp.

Kjetil S skrev:
Jeg fikk ikke korken på med min bordkapsler. Kanskje jeg kunne ha brukt veldig mye mer kraft uten å knuse flasken, men jeg ga nå opp.
Jeg har også lagt merke til at den krever mere makt enn vanlige flasker.
Hvorfor vet jeg slett ikke, men "det bare er sånn" ;)

I en eller annen episode av Brew Masters på Discovery får jo Dogfish Head feil flasker, altså med twist off greier. De gjorde mange tester og fant ut at flaskene klarte å holde på karboneringen iallefall :)

magne1972 skrev:
Georg J. skrev:
Det er ikke pant på dem.
Jeg bruker veldig mye av dem, og de er tette og fine, tåler bra med karbonering også, jeg har ihvertfall karbonert witt ganske kraftig på dem, og det gikk helt greit.
Twist off fungerer ok å bruke vanlige kapsler, men jeg bruker bordmodellen til kapsling.
Har hatt 3-4 flasker som har lekket karboneringen, men tror det var min egen feil. Ingen som har sprekt eller eksplodert. Har vel flasket noen hundre sånne og er fornøyd. Liker faktisk twist off tuten :)

Det hadde vært artig å visst hva som er maks beregnet trykk på forskjellige typer ølflasker.  :jaha: Jeg er nok ganske pysete i forhold til redselen for eksploderende flasker, og valgte derfor å droppe Lade flaskene da jeg syns de virker spinkle :)

Jeg har dumpet alle mine Lade gaard flasker.......+ ett par hundre andre ukurante flasker.
Har nå bare tre typer 0.5L flasker, mye greiere å forholde seg til enn syv som jeg hadde før......håper å komme ned i en 0.5L og en 0.75L......0.33L driter jeg i, ikke bokstavlig selvsakt....

Har hatt problemer med å korke twist off en gang(koppen som presser på korkene kan variere litt i form og noen passer ikke til twist off i det hele tatt)
Bruker ikke den type flasker lengre siden jeg foretekker å ha bare en type, og panteflasker med kasser war enklest å skaffe

Så lenge en bruker bordkorker og ikke håndkorkemaskin går det fint. Kragen rundt flasken er nok for liten til at håndkorken får noe å dra i. Bordkorkemaskinen presser det derimot flasken og korken ned mot bordet og da går det fin-fint. Om det er noen i Oslo-området som ønsker å kvitte seg med Lade Gaards-flasker, er det fint om dere sier i fra, jeg elsker disse flaskene og henter gjerne!

Jeg har en del flasker jeg skal kvitte meg med. :biersmile:
De må hentes i porsgrunn.
Skal se hvor mange det er.

mottas med takk!kan hente til uka... evnt i morgen ettermiddag :) antall ?

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

Eg har brukt ein del Laadegaard flasker med skrukork. Med min håndkapsler slet eg litt med å få på kapslene, men det løste eg lett ved å beholde "twist" korka, vaske den i vaskemaskina i lag med flaska før tapping også skru den på igjen. Åpna ei slik ei i går og den hadde VELDIG bra karbonering.

Tilbake
Topp