Southfarm skrev:Har ikke de "twist-off" da? Slike som man kan skru av for hånd. Isåfall er det ikke å anbefale.
Flygel skrev:Southfarm skrev:Har ikke de "twist-off" da? Slike som man kan skru av for hånd. Isåfall er det ikke å anbefale.
jo , det har de
Det er ikke pant på dem.Georg J. skrev:Jeg har ihvertfall brukt noen tidligere, med vanlig kapsler, og det funka fint det. Jeg er dog litt skeptisk til at flaskene har betydelig tynnere vegger, og lavere vekt enn andre ølflasker og har derfor sent de jeg hadde tilbake til pantmaskinen.
Jeg har også lagt merke til at den krever mere makt enn vanlige flasker.Kjetil S skrev:Jeg fikk ikke korken på med min bordkapsler. Kanskje jeg kunne ha brukt veldig mye mer kraft uten å knuse flasken, men jeg ga nå opp.
magne1972 skrev:Det er ikke pant på dem.Georg J. skrev:Jeg har ihvertfall brukt noen tidligere, med vanlig kapsler, og det funka fint det. Jeg er dog litt skeptisk til at flaskene har betydelig tynnere vegger, og lavere vekt enn andre ølflasker og har derfor sent de jeg hadde tilbake til pantmaskinen.
Jeg bruker veldig mye av dem, og de er tette og fine, tåler bra med karbonering også, jeg har ihvertfall karbonert witt ganske kraftig på dem, og det gikk helt greit.
Twist off fungerer ok å bruke vanlige kapsler, men jeg bruker bordmodellen til kapsling.
Har hatt 3-4 flasker som har lekket karboneringen, men tror det var min egen feil. Ingen som har sprekt eller eksplodert. Har vel flasket noen hundre sånne og er fornøyd. Liker faktisk twist off tuten