1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Laget en avtrekksløsning, men ...

En tråd i 'DIY' startet av Ekornskurken, 18 Nov 2020.

Tags:
  1. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg har laget meg en avtrekksløsning, med en skikkelig stor vifte 1049m3/h, og en IKEA Foto lampeskjerm. Har kjøpt inn fleks-kanaler til hele greia og jeg har klokketro på at dette skal bli bra.
    Men hvordan skal jeg få plassert den over gryta når jeg brygger? Noen som har gode ideer, som ikke kverker det nyoppussede taket mitt...
    Gode ideer (egentlig alle ideer tas imot med takk!)
    IMG_7629.jpg IMG_7628.jpg

2. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Kan du ikke bare legge den over kjelen? En smule hassle for å tilsette ting og se hva som skjer, dog.

Ekornskurken liker dette.
  3. Kalvatn

Kalvatn
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

4. Kloakk

Kloakk
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Stål/plank på kjelen som den kan stå på? Om du må feste noe i taket, fins det ikke i 2020 noen fester som tåler mange kilo men som har lim? Command bildeopphengning | Clas Ohlson De skal klare å holde 5,4 kilo.

5. perolavsen

perolavsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hadde noen planer om å lage noe lignende en gang, og da var tanken å bruke en svingarm til den delen som skal være over kjelen, noe lignende den på bildet under, kunne det vært noe? Eller tenker du mer permanent montering?

Ekornskurken og Kalvatn liker dette.
  6. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den der ser lur ut @perolavsen. Kjøpes de separat som svingarm eller er det lampekjøp og demontering som skal til? :)

7. Kloakk

Kloakk
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

8. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Vil den der holde vekten av ei hette? En mikrofon veier ikke mange hundre gram maks. Kjedelig hvis den siger.

Evt så kan man se på magicarm + superclamp, de er geniale. Men koster deretter relativt mye for et hobby-oppsett. Men man finner knockoffs magic arms og som ikke koster skjorta, som har litt billigere løsninger, men som bør funke greit.

9. Jovialsen

Jovialsen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Har du link til den vifta der, eller?

10. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Sorry, ingen link. Kjøpt brukt for en god stund tilbake. Men flytter mye luft, og har en forholdsvis ukurant Ø20 diameter...

11. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Ikke ta dette for supergod fisk. Men jeg mener Biltema har adaptere som er stegvis opp fra xmm til y mm dia. Bare en plastgreie med trinn. Jeg klarer ikke finne den igjen nå. Delvis ubrukelig innlegg, men ja, man kan lete, jeg husker ikke dimensjonene.

12. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har et mye bestilling, banning og fraktkostnader fått tak i både et Ø20 flexiavtrekksrør og en 200-160 reduksjonsmuffe. Så nå nærmer det seg!

13. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Muffe var stikkordet, og BT sin er ikke til 200mm.

Del denne siden