Laget en avtrekksløsning, men ...

Ekornskurken

Norbrygg-medlem
Jeg har laget meg en avtrekksløsning, med en skikkelig stor vifte 1049m3/h, og en IKEA Foto lampeskjerm. Har kjøpt inn fleks-kanaler til hele greia og jeg har klokketro på at dette skal bli bra.
Men hvordan skal jeg få plassert den over gryta når jeg brygger? Noen som har gode ideer, som ikke kverker det nyoppussede taket mitt...
Gode ideer (egentlig alle ideer tas imot med takk!)
IMG_7629.jpg IMG_7628.jpg
 
Hadde noen planer om å lage noe lignende en gang, og da var tanken å bruke en svingarm til den delen som skal være over kjelen, noe lignende den på bildet under, kunne det vært noe? Eller tenker du mer permanent montering?

5d6e0d15efa34b058e52e201-large.jpg
 
Vil den der holde vekten av ei hette? En mikrofon veier ikke mange hundre gram maks. Kjedelig hvis den siger.

Evt så kan man se på magicarm + superclamp, de er geniale. Men koster deretter relativt mye for et hobby-oppsett. Men man finner knockoffs magic arms og som ikke koster skjorta, som har litt billigere løsninger, men som bør funke greit.
 
Sorry, ingen link. Kjøpt brukt for en god stund tilbake. Men flytter mye luft, og har en forholdsvis ukurant Ø20 diameter...
Ikke ta dette for supergod fisk. Men jeg mener Biltema har adaptere som er stegvis opp fra xmm til y mm dia. Bare en plastgreie med trinn. Jeg klarer ikke finne den igjen nå. Delvis ubrukelig innlegg, men ja, man kan lete, jeg husker ikke dimensjonene.
 
Ikke ta dette for supergod fisk. Men jeg mener Biltema har adaptere som er stegvis opp fra xmm til y mm dia. Bare en plastgreie med trinn. Jeg klarer ikke finne den igjen nå.
Har et mye bestilling, banning og fraktkostnader fått tak i både et Ø20 flexiavtrekksrør og en 200-160 reduksjonsmuffe. Så nå nærmer det seg!
 
Tilbake
Topp