Lekkasje på BB 60

Holder nå på med mitt fjerde brygg på min BB 60 0, en brown ale, ogfår bekreftet mistanken fra sist gang om at det er en lekkasje på utstyret. Det drypper vørter fra undersiden av kjelen. Er detnoen her som har vært borti lignende problem, kan det være at det er kranen som er problemet, at det lekker inn ved kranen og ned gjennom dobbelveggen og ut på undersiden? Sikringen har slått ut en gang.
 
Høres ut som noe du bør ta opp med ølbrygging.no - har inntrykk av at de følger opp feil og mangler på en god måte. Skal jo ikke være sånn.
 
Alle lekkasjer vi har hatt i BB60 har vært ved kranen. Noen ganger kan det da lekke inn i mellom dobbeltveggen og komme ut på den andre siden av kjelen, men lekkasjen er ved kranen allikevel.
Dette fikses vanligvis ved å stramme mutteren på innsiden av kranen.
 
Jeg mottok en bb60 i dag med lekkasje. Etter å ha undersøkt gjennomføring på kran og temperaturføler fant jeg begge o-ringer delt i to..!
 
Har tydligvis stått en stund på et tørt lager. Jeg vet ikke hordan disse BBene er sydd sammen men jeg har en drøss med oringer man muligens kan plastre med, frem til riktig oring kommer i posten. Hvis det kniper hos noen..
 
Hva er str. på o-ringer som passer til kran, og til gjennomføring til temperaturmåler? Har lekkasje på min BB60 her også. :/
 
Tilbake
Topp