Lemondrop humle.

Første smak på brygget i dag. Ble overrasket over at karboneringen var ok. Kom på i går at jeg satte den på 23 grader, som egentlig er for lavt for kveiken. Skrudde opp til 38 og testet allikevel i dag og det var faktisk bra futt i den.

Tydelig sitrussmak, vanskelig å si om det kommer mest av humle eller gjær. Mye kommer nok fra tørrhumlinga, selv om appelsinsmaken på vossakveiken nok bidrar. Veldig frisk og god, ren smak uten bismaker, passende bitterhet som avslutning. Dette er kanskje en øl som er aller best de første par månedene, som en tørrhumlet ipa.

Denne skal brygges igjen, ser for meg at dette blir en schläger på terassen i sommer. Friskere enn en wit, som så langt har vært min favoritt på varme sommerdager.

Arbeidstittelen var Lemon Overkill, det blir nok også navnet på etiketten ;)


20170131_174706.jpg
 
Sist redigert:
Jeg har forresten noe Vossakveik tilovers som jeg kanskje ikke får brukt, hvis noen vil ha kan jeg sende.
 
Har laget APA med lemondrop. Veldig god og markant citrus aroma. Men det er aroma humle så den gir overhode ingen citrus smak bidrag. En av de bedre så jeg har bunkret opp med den humla
 
Brygget en IPA I går med Lemon drop i tillegg til Centennial, Colombus og Simco. Det skal tørrhumles i to omganger med Amarillo, Lemon drop, Centennial, Simco og Colombus. Spørs om man klarer å skille ut Lemon drop blandt alle humlene, men fytti grisen så spent jeg er! Luktet godteri av vørteren i hvertfall :)IMG_7493.JPG
 
Brygget en IPA I går med Lemon drop i tillegg til Centennial, Colombus og Simco. Det skal tørrhumles i to omganger med Amarillo, Lemon drop, Centennial, Simco og Colombus. Spørs om man klarer å skille ut Lemon drop blandt alle humlene, men fytti grisen så spent jeg er! Luktet godteri av vørteren i hvertfall :)Vis vedlegget 29564

Tror du klarer fint å lukte deg frem til Lemondrop hvis du har i nok. Den er vesentlig markant på sitron. Har selv blitt avhenging av den der. Mulig jeg må melde meg på anonyme lemondrop brukere for å slutte med den i så stor grad :)

Har en ny APA som er straks klar for ny dose med Lemondrop :) https://www.brewstat.us/share/207/hellish-lemon-apa-v2
 
Brygget en IPA I går med Lemon drop i tillegg til Centennial, Colombus og Simco. Det skal tørrhumles i to omganger med Amarillo, Lemon drop, Centennial, Simco og Colombus. Spørs om man klarer å skille ut Lemon drop blandt alle humlene, men fytti grisen så spent jeg er! Luktet godteri av vørteren i hvertfall :)Vis vedlegget 29564

Spennende! Venter i spenning på oppdtering!
 
Tror du klarer fint å lukte deg frem til Lemondrop hvis du har i nok. Den er vesentlig markant på sitron. Har selv blitt avhenging av den der. Mulig jeg må melde meg på anonyme lemondrop brukere for å slutte med den i så stor grad :)

Har en ny APA som er straks klar for ny dose med Lemondrop :) https://www.brewstat.us/share/207/hellish-lemon-apa-v2
Den grafen var stilig.
Har du en dings eller 2 som måler automatisk ?
 
Sikle sikle..... Men kan jeg sjekke statusen fra et annet trådløst nett ? Når jeg er borte på jobb f.eks. .

Ja, men du trenger en pad eller mobil som ligger og har trådløstnett nær den. Tilt bruker BT og sender signal ut til Brewstat.us. Da kan du sjekke eller dele den fra hvilken som helst mobil,nettbrett eller pc med internett dekning uansett hvor du er i verden
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Tilbake
Topp