Lervig White Dog

Fikk dette svaret av Mike når jeg spurte om oppskriften:

Hi. Im in the US for 3 weeks, so I have to say it from memory .. but its an easy. 50% pale malt 50%raw wheat (I get it from strangland mølle). Mash for 45mins at 67c. 3.5 lts /kg malt
Very low IBU from the bittering hops like 10 ibu.  I use about 1grm per lt of 15 minutes boiling with Goldings hops. At 10 mins left I use orange peel and corriander.  About 1.2 grams of each per litrr. (You could easily add more) Finally the yeast is the most important ingredient gere I use white labs wpl 410. I let it get warm during fermentation.  It can go up to 25c.


Så da ble det til denne:

http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=Bots%20White%20dog&mine=&sort=date&stylesort=0&numshow=100&namesearch=bots&brewersearch=
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Er vanskelig å få likt, men bortimot var den nok! Vil nok si at den var mye lysere, mens smaken og skummet var brukbart likt! Faktisk veldig bra skum! Her må du bare prøve deg fram! Det viktigste her er nok å få tak i White labs wlp 410 som dessverre er en sesongjær... Jeg brukte 400 som ikke har den spicy smaken som 410 har. Står feil i oppskriften ser jeg! Jeg brukte som sagt 400 gjæren!
 
Fikk du tak i?
Stusset over dette selv, da oppskriften fantes i boka "Ølbrygging fra hånd til munn".
 
Tilbake
Topp