"Lim" til varmeelementer

Jeg klarte å ta døden på elementet i en av mine bryggemaskiner, en 30 liter NH brygger. Jeg filkk tak i tilnærmet eksakt samme element på ebay, varme element til stor kaffetrakter, dette må jeg nå få "limt" under bunnen av tønna. Jeg kjøpte noe termo silikon på ebay som skulle bli hard og tåle 350 grader celsius. Det funka ikke, tror det ble for varmt. Aner ikke hvor varmt elementet blir, men vil tro det ligger rundt 2-300 grader. Har hørt om noe termocement men ikke klart å finne det, det skal være noe lignende som det elementene er festet til bunnen orginalt.
Noen som har tips til noe jeg kan bruke her? Gjerne noen med erfaring fra lignende.

På forhånd takk
 
Åh. dette googlet jeg og fant et svar på til en som lurte på det samme for en tid siden..

Thermal adhesive paste, prøv det først. Fritt etter hukommelsen forsåvidt.. Finner du ikke noe så skal jeg bla gjennom innleggene mine og finne det ut. Med mindre du vil bla gjennom de selv :p
 
Fint om du har link, når jeg søker så finner jeg sånt til pc cpu. de tåler ikke mer enn kappe 200 grader
 
Åh. dette googlet jeg og fant et svar på til en som lurte på det samme for en tid siden..

Thermal adhesive paste, prøv det først. Fritt etter hukommelsen forsåvidt.. Finner du ikke noe så skal jeg bla gjennom innleggene mine og finne det ut. Med mindre du vil bla gjennom de selv :p
Se innlegg fra Miguel her, ganske festlig egentlig :D
 
Var en tur på Tools idag og fikk god hjelp med å finne en sjukt overpriset lim fra Locktight, skulle tåle mer enn 350 grader så gik for å teste det.. får komme med oppdatering om det funker
 
  • Da blir det rimelig vannkoker tilsalgs... kjøper lett en til 30 liters NH brygger... har alt som skal til av styring... var bare litt uheldig med en Kølch som var litt vell finmalt.. men liker å troeg skal få faenskapen opp og gå igjen. Er bare en backup brygger som jeg tenkte jeg kunne låne ut om noen ville prøve ut hobbyen i sitt eget hjemm med litt ukyndig veiledning fra meg
 
Jeg var innom same tanke tidligere, før jeg gav f..n og penetrerte kjelen og monterte varmeelementet.

Jeg kontaktet Lindberg & Lund AS og spurte etter lim som beskrevet over. Limen måtte tåle termisk ekspansjon og kunne lede varme. Jeg fikk oppgitt Araldite AV 138 M1 og HV 998 (herder), dette er bremselim. Jeg lurer på om prislappen var rundt tusingen. Dette er seriøse kjemikalier og selges kun til bedrifter og ikke private.
 
1000 grader? vondt for å tro... da er jo stål rimelig på kanten til å bli bekk. 3-600 ja kansje.. men 1000.... seriøst?
 
Tilbake
Topp