Liming av etiketter

Jeg skriver ut etiketter på "vanlig" papir, men hva skal vi lime med ?
Har "lamineringsmaskin" men det blir for sølete og tungvingt å fjerne disse.
Jeg har prøvd å stryke på lettmelk men synes de sitter for dårlig, noen tips eller bedre råd ?
Jeg har ikke lyst til å bruke et lim som ikke oppløses i vann.
 
Hva med vanlig limstift.
Prøvde å lime på etiketter med det i dag, å det ser ut til at de sitter bra.
Vet ikke helt hvordan det er å fjerne, men vil ikke tro det setter alt for godt.
 
Jeg har også god erfaring med lettmelk. Lett å ta på og lett å løse i vann. Kanskje det har noe med papirtypen å gjøre om melken gjør at etiketten holder eller ikke. Jeg har brukt forholdsvis standard papir.
 
Brukte limstift på noen flasker for å prøve. Var forsiktig med mengden lim, men det var ikke enkelt å få de av igjen.  :-[
Mulig det er forskjell på type limstift ?????
 
Man skal ikke tro alt man hører fra eksperter, xyron 500 laminat måtte løses opp med aceton el. fikk jeg besked om,
dette gikk etter en uke lett av i varmt vann men det blir sikkert mye kliss med alle etikettene i stampen.

Smykkelimet jeg lånte av samboeren gikk også lett av i varmt vann,
tipper da vannoppløseli limstift vil fungere bra.

Lettmelkliming synes jeg sitter litt for dårlig.
 
Har brukt noe vanlig limstift, fungerte godt både til påklistring og fjerning, var litt vanskeligere å lime på med tykkere glanset papir.

Ellers har jeg blitt tipset om indianerlim, men slettes ikke prøvd det. :laugh:
 
Lars skrev:
Ellers har jeg blitt tipset om indianerlim, men slettes ikke prøvd det. :laugh:

Fikk tak i tesa Stick idag (bor ikke slik til at det bare er å løpe i butikk) syns det tilfredstiller alle mine krav så jeg bruker nok den.

Idianerlim, hva er det ?
 
OK, flause, men vi er ikke så grove her nordpå så da tar vi ikke slike så fort.
(siden det er alvor kan jeg ikke sette inn noe smiletegn)
 
:lmao: den dagen man lærer et nytt ord er en bra dag!

Over til alternativer som er tilgjengelig i butikken: Pritt sine limstifter fungerer også bra. Har limt mange batcher med den type limstift.
 
Etikettpanikk i siste liten, og tomt for mjelk. Fiks: røra ut kveitemjøl i vatn til passeleg mjelkeaktig viskositet. Var visst vanleg i småskulen før kinaplastalderen tok oss. Reknar med å få flaskene i retur, så då kan eg sei noko om korleis det heng.
 
Lars skrev:
Ellers har jeg blitt tipset om indianerlim, men slettes ikke prøvd det. :laugh:
Eg vil ikke anbefale indianerlim til etiketter. Er mye arbeid for små mengder, og så kan det være ganske så klissete om man får det på fingrene!
 
Tilbake
Topp