steinbukk
Norbrygg-medlem
Hei, jeg har nå søkt meg gjennom denne fantastiske Norbrygg databasen etter råd og vink om anbefalt lim til etiketter. Men har ikke funnet noe som virker. Fant noe om at melk skulle være bra og har prøvd det. I boken "Ølbrygging fra hånd til munn" anbefales eggehvite. Ingen av dem fungerte på vanlig kopipapir, som jeg har laget mine hjemmelagede etiketter på. Limen holder ikke og bildet samt fonter blir uskarpe.
Trengs det spesial papir til etiketter, eller egnet lim? Kunne tenkt meg noe tilsvarende som Lervig bruker.........og i hvert fall ikke slik kvalitet som Nøgne Ø bruker. Er godt fornøyd med at jeg har klart å fjerne etikettene på de flaskene. ( Ser at andre har hatt den samme utfordringen med å bli kvitt etikettene som jeg har hatt)
Trengs det spesial papir til etiketter, eller egnet lim? Kunne tenkt meg noe tilsvarende som Lervig bruker.........og i hvert fall ikke slik kvalitet som Nøgne Ø bruker. Er godt fornøyd med at jeg har klart å fjerne etikettene på de flaskene. ( Ser at andre har hatt den samme utfordringen med å bli kvitt etikettene som jeg har hatt)