1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Limstift vs. melk som festemiddel for etiketter.

En tråd i 'Bilder, video og øvrige media' startet av Holmentoppen, 11 Aug 2018.

1. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Great minds etc. ;)

YngveKL liker dette.
  2. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har sett noen som har det problemet der, og alle bor ved kysten, så sannsynligvis har det noe med luftfuktighet å gjøre.

Jeg har ikke det problemet, og tydeligvis ikke @Finn Berger heller og det styrker teorien min. :)

Mc. og Finn Berger liker dette.
  3. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

En god del av ølet mitt havner i Oslo, og jeg tror ikke etikettene skrukker seg der, i alle fall.

Ellers bor jeg da ved kysten, jeg også. Av Kalvsjø'en i Lunner:). Aftenstemning medio august:
    upload_2018-8-14_21-3-52.png

Amarillo, YngveKL og Ekornskurken liker dette.
  4. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Oslo er ikke ved kysten, det er laaaangt inne i en fjord, så teorien min står fortsatt :D

5. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Etter at fat kom i hus har det blitt lite flasking, men jeg har begynt å flaske litt igjen da det er lettvint å ha noen flasker på lur. I tiden før fat eksprimenterte jeg mye med high gloss, semi gloss, fotopapir, ark med lim, festing med limstift og you name it. Denne runden ble det cheap-ass kopipapir skrevet ut med laserskriver'n på jobben, hvor etiketten ble dratt over en skål med melk og satt på flasken. Du verden hvor lettvint og resultatet ble bra. Det enkle er ofte det beste... 20180918_204301.jpg

Olav K, Helbra, Finn Berger og 3 andre liker dette.
  6. Olav K

Olav K
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Bud & Terence. Kult!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

7. -Tormod-

-Tormod-
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jepp. I og med at det er en dobbel IPA ( etiketten er forresten feil, det skulle vært 8% men jeg har en slags mal og jeg glemte å editere abv) jeg døpte ølen double trouble så da passet det med et utklipp fra filmplakaten til filmen double trouble med Bud & Terence :)

JAMBO picobryggeri og Olav K liker dette.

Del denne siden