Litt skuffende førsteinntrykk

Etter å ha bestilt Speidel Braumeister 50L rett før jul, dukket den opp i kveld.
Det tok ikke veldig lang tid fra jeg åpnet pappesken til skuffelsen kom sigende :(

Toppen på maltrøret er bulket på to steder, dette skal jo være i vater?
20130211_200022.jpg


Deretter prøvde jeg varmekappa, en relativ enkel kontruksjon.. men så viser det seg at den er såppas vid at borrelåsen ikke fester når jeg tar den tett på. Tar jeg den normalt på, så går det en knyttneve bak kappen.
20130211_202946.jpg


Stanga som er inni Speidel'n er skeiv. Det har kanskje ikke så fryktlig mye å si, da jeg likevel kan klemme risten på plass.
20130211_202645.jpg


Hva mener dere om dette? Er det slikt vanlig på Speidel?
 
min speidel kom hvertfall dønn strøken etter to uker,at stanga ikke treffer helt har med måten den er festet gjennom bunnen av kjelen,betyr ingenting,kan bulkene i maltrøret være fra tverr røret den blir presset ned med?har ikke så mye å si det heller,rista kommer ikke så hyøt opp at det blir et problem,ring til olab så får du nok ny varmekappe som passer
 
Ja, den skeive stanga er nok ikke så farlig.
Synes det er verre med bulkene som blir som to helletuter på maltrøret.. mulig at det er etter tverr røret som du sier. Pappesken er i allefall hel, så må nok ha skjedd på fabrikken.

Kunne vel alltids fått kona til å flytte borrelåsen og klippe av det unødige fra varmekappa, men når den koster 985kr så er ikke forventningene helt der..

Jaja.. det ordner seg nok:) Har sendt mail til leverandøren.

Edit; fikk svar fra leverandør om at jeg får nytt maltrør og varmekappe fra fabrikken. Porto for min retur skulle også dekkes.. så da ser det ut til å løse seg på glimrende vis :)
 
Tilbake
Topp