Litt større bryggepumper

Ja, den er nevnt lenger oppe i tråden. Ser jo lovende ut, men har 1/2" utløp som de andre Chugger pumpene. Hadde en plan om noe større rørdimensjon på neste HERMS oppsett, så leter fremdeles. Bruker en DIY varmeveksler som både HERMS heater og kjøler, et prinsipp som har fungert perfekt, og som jeg vil beholde. Tenkte å bygge en ny med 25mm rør og et forjæ... element.. Bygger for 300l meskekar og 2 mindre kokere (for splitbatch). Har ikke lyst å lage flaskehalser i systemet.
 
Jeg har disse pumpene på blichmann sin 190l kjele. Har bygd om kjeldene slik at de har 1" rør ut av kjelen og inn på pumpa. Men tror du vil slite med å finne herms coil på mer enn 1/2. Forsøkte å få tak i 5/8 men selv det ble vanskelig til en ok pris. Du kan eventuelt ta kontakt med Speidel. Jeg fikk pris på pumpen som de bruker på braumeister 200, men husker ikke lenger prisen jeg fikk, den var faktisk ikke så alt for dyr. Du har også www.handing.dk
 
Jeg har disse pumpene på blichmann sin 190l kjele. Har bygd om kjeldene slik at de har 1" rør ut av kjelen og inn på pumpa. Men tror du vil slite med å finne herms coil på mer enn 1/2. Forsøkte å få tak i 5/8 men selv det ble vanskelig til en ok pris. Du kan eventuelt ta kontakt med Speidel. Jeg fikk pris på pumpen som de bruker på braumeister 200, men husker ikke lenger prisen jeg fikk, den var faktisk ikke så alt for dyr. Du har også www.handing.dk
Masse kobber f.eks. her http://vvskomplett.no/ror-og-deler/kobberror?mode=list&limit=25
Men skal sjekke opp den Speidel pumpa. Om du får nok sirkulasjon til 190l, kanskje med litt å gå på, holder det vel kanskje for mitt kommende oppsett også
 
Tilbake
Topp