Liverpool

Morn

Skal til Liverpool i januar og lurte på om noen vet om noen bra bryggeri puber i nærheten? Skal bo på Albert Dock inn som er helt nede ved kaia.
 
Fotballtur? :D

Vi stikker alltid innom The Pumphouse for å spise og ta noen øl på kvelden før kamp. Det ligger også på Albert Docks. Hyggelig sted med tradisjonell britisk mat for en relativt billig penge, samt god øl. Det er vel ikke akkurat (såvidt jeg husker, er et par år siden sist) en bryggeripub, men anbefales i alle fall av Campaign for Real Ale (CAMRA).

Kan være ganske fullt, så lønner seg å komme litt tidlig eller bestille bord på forhånd om dere er mange. Vi har imidlertid alltid fått bord til fire-fem stykker etter 15-20 minutters venting.

http://whatpub.com/pubs/MER/67/pumphouse-liverpool
http://gkpubs.co.uk/pubs-in-liverpool/pump-house-pub/
Ellers gav et kjapt google-søk treff på denne: http://www.balticfleetpubliverpool.com/index.html. I følge deres egen beskrivelse: "Now the cellar is used for brewing a host of exceptional ales in copper kettles making the Baltic Fleet the only brew pub (one that brews on its premises)."

Har ikke vært der selv, men skal definitivt innom neste gang jeg reiser over (sikkert på nyåret). Den ligger også bare et steinkast fra Albert Docks.

EDIT: glemte å si "hold deg unna Matthew Street på kvelds-/natterstid om du ikke har lyst å få et førstehåndsinntrykk av hvorfor England har en av de høyeste andelene tenåringsgraviditeter i Europa". Men om du liker nattklubber og denslags er det definitivt the place to be  :biersmile:
 
Fotballtur...ja selvfølgelig  :) Må jo se på verdens beste klubblag live  :ilike:

Takk for tipsene, skal absolutt besøke begge de stedene, iallefall Baltic fleet. Så ut som et veldig koselig sted med røtter fra det tradisjonelle.
 
Skulle akkurat til å skrive om Baltic Fleet.
Veit ikkje om den er bra eller ikkje, men den ligger rett ved Albert Docks så det er jo berre å sjekke det ut.
The Pumphouse har eg vore på ein fin sommardag, og det er bra kvalitet, men utvalet av øl husker eg ingen ting om.
Du er sikkert raud så du kan jo ta deg en tur på din store helt Carra sin pub/resturant 3 min frå pumphouse.
Ved stadion er det jo truleg dårligare utsikter, vi snakker om et lag som har markedsført Carlsberg av fri vilje :p
Ellers er jo det slik at det på veldig mange plassar går ann å få noko anna enn Carlings og Strongbow no for tida.
 
Apropos: vet ikke om du har vært i England før, men på gode puber (bl.a. fått det på Pumphouse) kan man ofte få små smaksprøver hvis man er usikker på hva man vil ha i glasset, spesielt hvis det er en rolig kveld! ;D Det eneste jeg har trengt å gjøre er å spørre bartenderen hvilken øl han vil anbefale eller hva en spesifikk øl smaker  :biersmile:
 
Godt tips! Vært i England før men aldri fått små smaksprøver ved å spørre, men da var jeg heller ingen ihugga brygger  ;)
 
bare for å hive meg på baltic fleet toget her.
Jeg klarte ikke dra derfra første kvelden. kos deg på kamp! YNWA!
 
Da var turen over og mange inntrykk som sitter igjen. Var innom Pumphouse tre ganger som ble rene stamstedet under oppholdet, anbefaler dette stedet på det sterkeste. hyggelig betjening, god ale (egenprodusert), god mat og ikke minst god atmosfære før kampen  ;D Fikk dessverre ikke besøkt baltic fleet, men vil også anbefale The cavern pub som også hadde mye bra utvalg på øl og live musikk.
 
Så fantastisk at the Pumphouse levde opp til min anbefaling og vel så det! :D Utifra dato mistenker jeg at vårt kjære fotballag typisk nok ikke gjorde det, men du kan trøse deg med at jeg har vært over to ganger og ennå ikke sett et mål, verken den ene eller andre veien ;)
 
Tilbake
Topp