Men trenger du det, egentlig? Kan du ikke bare legge aluminiumsfolie over åpningen?Hei! Skal brygge på fredag, og manglar eit lok til Bryggselv sine 30 L gjæringskar. Har nokon eit slikt til overs?
Savner svært å ha Bryggselv på Hasle merkar eg.
Greit så lenge hovedgjæringa pågår, men når den er ferdig og "modningsfasen" begynner, trenger du å kunne stenge for kontakt med luft. Hvis ikke, vil resultatet bli oksidering. Men han har jo litt mer tid på seg til å få tak i et lokk, da.Men trenger du det, egentlig? Kan du ikke bare legge aluminiumsfolie over åpningen?
Helt ærlig så syns jeg europris karene er bedre enn BS sine, nå bruker jeg all rounder selv, men fortsatt, europris kar er gode bøtterBeklagar, torsdag. *
Men to gode tips, takk! Blir ein av delene. Er ein Europris rett i høgget her.
Enig.Helt ærlig så syns jeg europris karene er bedre enn BS sine, nå bruker jeg all rounder selv, men fortsatt, europris kar er gode bøtter
Jeg hadde ikke kjøpt plastbøtter brukt. De er litt for lette å ripe opp, og du aner jo ikke hvordan de har blitt brukt. Speidelene er av mye hardere plast, så der hadde jeg kanskje tatt sjansen.Kjøpte tilsvarende Europris sine hos min lokale Gulating rimeligere enn hos Europris.
Ellers har du alltid finn
Bryggebøtter med utstyr | FINN torget
2x bøtter til hjemmebrygging fra bryggselv. I tillegg kommer en del ekstrautstyr: - Hevert og slange - Hydrometer og målebeger - Gjærlåser - Tappekran til bøtter Må hentes.www.finn.no
Speidel Gjæringskar 30l til øl / 30L fermenter for homebrewing beer | FINN torget
Pent brukt Speidel gjæringskar selges med alle tilbehør. Brukte til ølbrygging / hjemmebrygging ett par ganger. Som nye, se bilder. Volummarkeringer kan enkelt fjernes (merkes på tape). Selges for under halvparten av nypris...www.finn.no
Hvordan er det med diffusjonstetthet på den plastfilmen da, tru?Et godt alternativ tror jeg vil være dobbel plastfilm som du puncher et par små knappenåls hull i og et håndkle over
Da vil du også lett kunne få et visuelt glimt av gjæringa no du ikke kan med vanlig plastlokk
tja,jo - men poenget er at trådstarter uansett må skaffe et lokk. Eller et nytt kar.Jeg skal ikke påstå diffusjonstettheten er all verden, men du får det ihvertfall tettere enn alufolie
mtp. bananfluer og sånn