Luftestein med stang?

Willy

Takk for raskt svar :) hva bruker du som zip code til norge for å beregne frakt?

Sist redigert:

glennrlie

Norbrygg-medlem
Testet med mitt postnummer nå, fikk dårlig med resultat på det. Men jeg har en konto der, så pleier som regel å legge ting i kurven, og gå til checkout. Da får du opp frakt og totalsum. Så kan du jo eventuelt kansellere eller fullføre kjøpet.

Til info fikk jeg opp $43.45 i frakt..

glennrlie

Norbrygg-medlem
BryggSelv hadde, men ser ikke ut til at de har det lengre.. Jeg bestiller som regel en drøss med ting et par ganger i året fra MoreBeer, for å rettferdiggjøre frakt og mva ;) Blir litt ugunstig om man bare skal kjøpe en ting ja...

Thorgrim Skreosen

Norbrygg-medlem
Jeg har laget en enkel liten stang.
Har brukt et 10mm kobberrør på 50cm og en silikonslange som passer akkurat på utsiden av slangen.

Det jeg gjorde var å tre hele kobberrøret inn i den 2m lange silikonslangen. Satt så på steinen på slangen og skrudd til med slangeklemme. Kobberrøret tigger da bare løst inne i slangen, men fungerer bra som en avstiver.
Litt homemade faktor, men funker knall.

Willy

Tenkte å lime brusesteinen til en stang. Noen som vet om det er en spesiel lim man skal bruke siden det er oksygen.?

Forvirret

Norbrygg-medlem
Hva med å bruke litt silikonslange som passer inn mellom stanga og steinen?
Litt liten diameter på slangen gjør at man kanskje slipper klemmer.
Blir vel litt mer styr med vasking/koking om stang og stein limes sammen.

Min plan er i samme gata som Forvirret her, slange tres gjennom stålrør. Slange tres over slangenippel på luftestein og presses tilbake i stålrøret. Evt et ekstra lag slange, eller file ned rør innvendig om det trengs mer/mindre friksjon for å holde ting på plass under bruk.

Skal du bruke lim mener eg Tec-7 er næringmiddelgodkjent (?) - men usikker på hvor lett det er å holde rent.

Willy

Takk for gode råd.
Det eg tenkte vat å bruke luftestein med gjenger og en overgang. Lime fast overgangen i stanga. Da kan eg skru av å på luftesteinen.

Har du litt flaks med dimmensjoner kan det være du kan bruke et rør, og gjenge opp enden slik at du kan skru steinen rett i røret?

Bauhaus selger korte rørlengder i alu og plast med liten diameter. Kanskje 6/8/10mm? Rørene koster ca 30,- pr stk for en meter eller to.

Jeg valgte plast, har bare tredd vinylslangen på røret i begge ender.
Låser med strips, så er det enkelt å klippe det av for koking. Lurt å varme slangen med varmtvann, så stivner den så fint etterpå.

Willy

Tenkte å bruke vvs rør på 10mm. Med klemkobling med gjenger. Da kan man bruke en overgang som passer luftesteinen i ene enden. Og en overgang med nippel i den andre. Da er det lett å koble fra.

Kjell G

Norbrygg-medlem
Jeg har en stump med kobber bremserør. Tenker å putte det inni slangen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Topp