Luftestein med stang?

Takk for raskt svar :) hva bruker du som zip code til norge for å beregne frakt?
 
Sist redigert:
Testet med mitt postnummer nå, fikk dårlig med resultat på det. Men jeg har en konto der, så pleier som regel å legge ting i kurven, og gå til checkout. Da får du opp frakt og totalsum. Så kan du jo eventuelt kansellere eller fullføre kjøpet.

Til info fikk jeg opp $43.45 i frakt..
 
BryggSelv hadde, men ser ikke ut til at de har det lengre.. Jeg bestiller som regel en drøss med ting et par ganger i året fra MoreBeer, for å rettferdiggjøre frakt og mva ;) Blir litt ugunstig om man bare skal kjøpe en ting ja...
 
Jeg har laget en enkel liten stang.
Har brukt et 10mm kobberrør på 50cm og en silikonslange som passer akkurat på utsiden av slangen.

Det jeg gjorde var å tre hele kobberrøret inn i den 2m lange silikonslangen. Satt så på steinen på slangen og skrudd til med slangeklemme. Kobberrøret tigger da bare løst inne i slangen, men fungerer bra som en avstiver.
Litt homemade faktor, men funker knall.
 
Tenkte å lime brusesteinen til en stang. Noen som vet om det er en spesiel lim man skal bruke siden det er oksygen.?
 
Hva med å bruke litt silikonslange som passer inn mellom stanga og steinen?
Litt liten diameter på slangen gjør at man kanskje slipper klemmer.
Blir vel litt mer styr med vasking/koking om stang og stein limes sammen.
 
Min plan er i samme gata som Forvirret her, slange tres gjennom stålrør. Slange tres over slangenippel på luftestein og presses tilbake i stålrøret. Evt et ekstra lag slange, eller file ned rør innvendig om det trengs mer/mindre friksjon for å holde ting på plass under bruk.

Skal du bruke lim mener eg Tec-7 er næringmiddelgodkjent (?) - men usikker på hvor lett det er å holde rent.
 
Takk for gode råd.
Det eg tenkte vat å bruke luftestein med gjenger og en overgang. Lime fast overgangen i stanga. Da kan eg skru av å på luftesteinen.
 
Har du litt flaks med dimmensjoner kan det være du kan bruke et rør, og gjenge opp enden slik at du kan skru steinen rett i røret?
 
Bauhaus selger korte rørlengder i alu og plast med liten diameter. Kanskje 6/8/10mm? Rørene koster ca 30,- pr stk for en meter eller to.

Jeg valgte plast, har bare tredd vinylslangen på røret i begge ender.
Låser med strips, så er det enkelt å klippe det av for koking. Lurt å varme slangen med varmtvann, så stivner den så fint etterpå.
 
Tenkte å bruke vvs rør på 10mm. Med klemkobling med gjenger. Da kan man bruke en overgang som passer luftesteinen i ene enden. Og en overgang med nippel i den andre. Da er det lett å koble fra.
 
Jeg har en stump med kobber bremserør. Tenker å putte det inni slangen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp