Lupelin Pulver

Hei. Har slått litt på en "o-stor tromme" å kjøpt inn Lupelin Powder til brygging. Finner ikke allverden av info. Ber derfor om litt hjelp fra dere flinke hyggelig medbryggere

Noen som har erfaringer med dette?

Tenker her: bruke dette primært i slike amerikanske ales (Hopstand/Dryhop)
Tenker mindre humletrub , mer aroma..
Eller er dette fjas på 25liters batcher?

Mengde: Skal man her tenke ca halvparten av mengde i pellets som samme mengde Lupelin pulver? Er jeg på jordet?

Oppbevaring: Går også dette i fryseren?
(Kommer i såpass pakker at vurderer å få de i nye mindre pakker selv)

Det er her snakk om Simcoe og Citra cryo Lupelin Hop Powder.

Takker for tips innspill og tilbakemeldinger

Sent from my iPhone using Tapatalk

GodesetBrygg

Norbrygg-medlem
Pulveret har en tendens til å ikke ville synke. Det blir liggende å flyte på overflaten om man tørrhumler med det, har jeg blott fortalt. Så jeg brukte det i whirlpool. 100g citra på ca 78 grader med Speidelpumpen gående. Det bør være nok i en 10litersbatch. Kegget den i dag. Lukter friskt. Har vasket og tatt vare på gjæren, men den er grønn.

100g på 10l i WP hørtes myyye ut.. men lukter sikkert greit. Det med DH og at det ikke synker er jo et tankekors. Tenker jo Coldcrash .. mulig det hjelper.. ellers gjærer jeg i ståltank og håpet jo det sank så jeg kunne dumpe etter 5 og 7dager (2runder med tilsetting)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bob Voith

Norbrygg-medlem
Apropos det at pulveret ikke vil synke ... jeg synes det er kjekt med en humlepose med et par-tre steriliserte klinkekuler i for humlepellets. Kanskje det funker fint for lupulin-pulver også?

Hei. Vet bryggselv har. De selger kun 5kg min. (Litt heftig pris, spleiselag anbefales)
Var litt frampå og kontaktet de på høylandet:
De var geme nok til å selge meg 1kg til "akseptabel" pris..
Er slik at man regner ca halvmengde tilsvarende pellets på DH..
så er potente saker.

Sent from my iPad using Tapatalk

Topp