Lupelin Pulver

Hei. Har slått litt på en "o-stor tromme" å kjøpt inn Lupelin Powder til brygging. Finner ikke allverden av info. Ber derfor om litt hjelp fra dere flinke hyggelig medbryggere

Noen som har erfaringer med dette?

Tenker her: bruke dette primært i slike amerikanske ales (Hopstand/Dryhop)
Tenker mindre humletrub , mer aroma..
Eller er dette fjas på 25liters batcher?

Mengde: Skal man her tenke ca halvparten av mengde i pellets som samme mengde Lupelin pulver? Er jeg på jordet?

Oppbevaring: Går også dette i fryseren?
(Kommer i såpass pakker at vurderer å få de i nye mindre pakker selv)

Det er her snakk om Simcoe og Citra cryo Lupelin Hop Powder.

Takker for tips innspill og tilbakemeldinger




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Pulveret har en tendens til å ikke ville synke. Det blir liggende å flyte på overflaten om man tørrhumler med det, har jeg blott fortalt. Så jeg brukte det i whirlpool. 100g citra på ca 78 grader med Speidelpumpen gående. Det bør være nok i en 10litersbatch. Kegget den i dag. Lukter friskt. Har vasket og tatt vare på gjæren, men den er grønn.
 
100g på 10l i WP hørtes myyye ut.. men lukter sikkert greit. Det med DH og at det ikke synker er jo et tankekors. Tenker jo Coldcrash .. mulig det hjelper.. ellers gjærer jeg i ståltank og håpet jo det sank så jeg kunne dumpe etter 5 og 7dager (2runder med tilsetting)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Apropos det at pulveret ikke vil synke ... jeg synes det er kjekt med en humlepose med et par-tre steriliserte klinkekuler i for humlepellets. Kanskje det funker fint for lupulin-pulver også?
 
Hei. Vet bryggselv har. De selger kun 5kg min. (Litt heftig pris, spleiselag anbefales)
Var litt frampå og kontaktet de på høylandet:
De var geme nok til å selge meg 1kg til "akseptabel" pris..
Er slik at man regner ca halvmengde tilsvarende pellets på DH..
så er potente saker.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Tilbake
Topp