Maltpriser

Tja, Bryggselv eller Bryggeland på Østlandet er jo en start, og når du er i Namdalen, kan du jo besøke Petit Agentur på Høylandet.
 
Billigste pale malt:
Petit Agentur: 17,00 kr/kg løst, 16,00 kr/kg i sekk (Castle)
Bryggeland: 16,00 kr/kg løst, 14,00 kr/kg i sekk(Weyermann)
Bryggselv: 16,00 kr/kg løst, 12,80 kr/kg i segg (Best Malz)
Ølbrygging.no: 17,00 kr/kg løst, 12,60 kr/kg i sekk (Fuglsang)

Maris Otter:
Bryggselv: 21,00 kr/kg løst, 16,80 kr/kg i sekk (Thomas Fawcett)
Bryggeland: 21,00 kr/kg løst, 18,00 kr/kg i sekk (Muntons extra pale)
Petit Agentur: 19,00 kr/kg løst, 18,00 kr/kg i sekk (Muntons)
Ølbrygging.no: Ikke tilgjengelig

Prisen er fra nettbutikkene. Så vidt jeg vet har noen av butikkene høyere priser i butikkene.
 
Pris er vel og bra. Men personlig er jeg mer opptatt av kvaliteten på malten. For å være ærlig ville jeg heller betalt 39 kroner for warminstermalten enn 19 kroner for mountons mariss otter. Jeg har brukt sekkevis av begge. Heldigvis får jeg warminstermalten for 20 kr. kiloen når jeg kjøper hel sekk. Malkostnaden er uansett liten pr liter øl.

mvh
Bårdd
 
Så betalende Norbryggmedlemmer får 5% rabatt, mens medlemmer av en Facebookgruppe (hvor spørsmål som "På hvilken temperatur skal vørteren koke?") har fikset seg 10% rabatt på Bryggeland?

Spennende...
Det er alltid gøy å kaste bort tiden sin med å (forsøke) å belære folk i den gruppen.

Men, Norbrygg sine rabatter er ikke så mye å skryte av (sett i sammenheng med f.eks. denne).
 
Det er jo ikke Norbrygg sin feil, men butikkene kunne fint ha gitt noe mer.

5% er nesten like relevant som det man får igjen som Coop-medlem.
 
Bortsett fra at det virker som at coop-butikkene gjerne er ca 5% dyrere enn andre butikker. Men ja, man går vel ikke og murrer hvis man glemmer å legge til rabattkoden.
 
Jeg håper vel inderlig at det er noen som aktivt jobber med å presse mot butikkene, men at de ikke gir etter? Ellers er det jo noe galt, når en facebookgruppe får 10%.

Ifølge referat fra siste styremøte (http://forum.norbrygg.no/threads/referat-fra-styremoter.11373/page-2#post-263503) avventer styret tilbakemelding fra Bryggeland angående rabatt:

Vedtak:

Styret avventer tilbakemelding fra Bryggeland, og ber Fredrik poste de nye retningslinjene for kjøp og salg på forumet.
 
Tilbake
Topp