Vil det være forskjell med disse to typene malt i en sierra nevada american pale ale klone?

Jeg skal brygge en sierra nevada american pale ale klone. Vil det ha noe å si om jeg bruker den ene over den andre? Oppskriften krever 5kg pale ale malt og 500 gram Crystal Malt 150 ebc

Maris Otter har en mer destinkt smak enn vanlig pale ale. Typisk brukt i engelsk ale.

Vanlig pale ale blir mest korrekt ihht oppskriften. Men hadde ikke blitt et dårlig øl med MO, bare en smule annerledes.

Det viktigste er at du handler et malt de har på lager ;)
Trodde de skulle få inn MO i morgen, og at de har sluttet med Golden Promise

Jeg skal brygge en sierra nevada american pale ale klone. Vil det ha noe å si om jeg bruker den ene over den andre? Oppskriften krever 5kg pale ale malt og 500 gram Crystal Malt 150 ebc
Det sies at skal man oppnå det typeriktige og ekte i en stil, bruker man ingredienser som hører sammen, fra samme land/område som stilen kommer fra. Men forskjellen kan jo være positiv i alle retninger. Det mest riktige i forhold til en Sierra Nevada er Best PA, men Maris O kan like gjerne bli både like bra og bedre, smak og behag

Det sies at skal man oppnå det typeriktige og ekte i en stil, bruker man ingredienser som hører sammen, fra samme land/område som stilen kommer fra. Men forskjellen kan jo være positiv i alle retninger. Det mest riktige i forhold til en Sierra Nevada er Best PA, men Maris O kan like gjerne bli både like bra og bedre, smak og behag
Da skulle du vel bruke amerikansk torader? (Jeg aner ikke hva Sierra Nevada bruker.)

Jeg trur ikke det gjør all verdens forskjell hva du velger. Og jeg trur mer på det der med lokalt malt når det gjelder tyske og engelske øl med en del spesialmalt. Da mener jeg det er viktig.

Vil du ha mer av det som Maris Otter sies å gi, kan du bruke10% lyst münchnermalt.

Tilbake
Topp