Mangrove Jack's ny tørrgjær

Jeg brukte nylig lagergjæren deres, sammen med safale s-23 (man tager det man haver, for å få nok gjær). Ikke ferdig karbonert, men var god fra tanken ihvertfall.
 
Tappet en dubbel i går på flasker. Smakte godt, men litt vanskelig å konkludere med noe helt enda. M41 Belgian Ale yeast, gjæra på 20-21 C. OG 1,065 FG 1,008, 88% utgjæring.
 
Husker jeg leste meg litt opp på div. nettsider om denne, og konkluderte vel selv med at det var greiest å holde seg unna. Er sikkert unntak, men det var den generelle oppfattelsen. Mulig ting har forandret seg.
Hm... Etter litt tenking, så lurer jeg på om det ikke var Mauribrew jeg leste litt ymse om... Trekker uansett for sikkerhetsskyld utsagnet.
 
Gammel tråd, men har folk gjort seg noen erfaringer med Mangrove jacks tørrgjær?
Anbefalinger eller advarsler rundt gjær fra denne produsenten?
Vurderes muligens til neste brygg..
Testet en variant for ale, og den ble meget god. Har nettopp flasket deres ipa-variant, den smakte av såpe ved flasking men det er vel tørrhumlingen, utgjæringen var 1.060 til 1.010 så det var jeg godt fornøyd med. Startet på 18 grader og gikk til 20 etter tre dager. Blir spennende å smake sluttproduktet om en uke eller tre.
 
Testet en variant for ale, og den ble meget god. Har nettopp flasket deres ipa-variant, den smakte av såpe ved flasking men det er vel tørrhumlingen, utgjæringen var 1.060 til 1.010 så det var jeg godt fornøyd med. Startet på 18 grader og gikk til 20 etter tre dager. Blir spennende å smake sluttproduktet om en uke eller tre.

Alright!
Husker du hvilken eller? Var det M44?
 
Tilbake
Topp