Maris otter extra pale malt, hvor?

Bjarte H skrev:
Ser at bakke brygg har Warminster Pale Ale Lys Maris Otter malt hel EBC 2,5 - 3. Der er vel det du er ute etter? Kanskje noen i nærheten av deg som tar inn Warminster har/kan ta inn denne malten?

Dette skal jeg forhøre meg om.  Må da være flere enn meg som kunne tenke seg å bruke denne malten.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Haha, nå har du bladd godt i arkivet ;)

Nei det er ikke det, det der var for å lage Punk IPA-klone back in the days.

hai, du er kjapp:). La inn en liten forklaring i den forrige posten i tillegg, men da hadde du allerede posta.

Jeg skal lage en engelsk kølsch, om man kan se for seg noe sånt:confused:.
 
Ja fant ut at bryggeland hadde den.

En liten digresjon. Jeg bestilte fra Bryggeland nede på Lillestrøm. Ordren gikk i glemmeboka, og da jeg lurte på hva som skjedde med den så tok far selv nede på sjappa og kjørte opp til nannestad med sekken. Service deluxe. Den artige vrien var at det var viste seg å være en mørk MO.
 
Tror Bryggeland har den samme...

Nei, de har normalversjonen, dvs. med litt over 5 EBC: https://bryggeland.no/produkt/ravarer/malt-1/basemalt-1/muntons-maris-otter-pale-ale-5-ebc-1-kg

Jeg kjøpte en sekk av den der av dem sist jeg var i byen, så jeg brygger første brygg med den i morgen. Tenkte at en "kølsch" ville la maltsmaken komme godt fram. Bruker wlp029, men humler med EKG og Fuggles, så det blir vel en slags hybrid mellom en kølsch og en britisk golden ale. Tror faktisk det kan bli ganske godt.

Ser at Smith-Gahrsen ikke har så mye tro på den undergjørende effekten av Maris Otter. Men mye av smaken ligger jo mellom øra. Og den effekten blir vel ikke mindre av at dette er et gulvmaltet malt:p.
 
Ja fant ut at bryggeland hadde den.

En liten digresjon. Jeg bestilte fra Bryggeland nede på Lillestrøm. Ordren gikk i glemmeboka, og da jeg lurte på hva som skjedde med den så tok far selv nede på sjappa og kjørte opp til nannestad med sekken. Service deluxe. Den artige vrien var at det var viste seg å være en mørk MO.

Husker du hvordan den var?

edit: Verdt å merke seg at den jo er billigere enn den Crisp-MO'en de selger på Bryggselv. Jeg ga under 400 for sekken, med Norbryggrabatten. Og denne er jo litt mer eksklusiv,da. Gulvmaltet, mener jeg;).
 
Tilbake
Topp