Jørgen E
Norbrygg-medlem
Etter å ha satt et Nøgne Ø oaked God Jul i mai, så tenkte jeg og en kompis å brygge et belgisk matøl som vi kan gi til nære og kjære. Vi er veldig glade i kinn sitt tommasmesse (ikke nødvendigvis til mat). Vi lurte på om det går å lage en 7-8% inspirert av dette ølet, dog lett nok til å fungere som matøl. I hovedsak skal det funke til ribbe og pinnekjøtt.
Så litt på settet sinterklaas fra 7fjell hos bryggselv, men syns det blir litt teit å brygge 2 kit til jul (ett bør være "egenkomponert")
Her er noen spørsmål rundt temaet.
Hva er forskjellen på en dobbel og quad med unntak av ABV. ?
Kan man brygge dubel/quad med wlp400, eller er det sterkt anbefalt å kjøre wlp550(eller tilsvarende)
Dette med sirup har jeg lest mye om i den berømte "hjemmelaget candisirup"-tråden. Hvor avgjørende er det i en mørk belgisk øl. Virker noe innviklet med sirup.
Vil der være mulig å brygge en tommasmesse-ish øl på 7%, da helst uten kompliserte siruper?
(Drunk post, kan hende den blir editert i morgen )
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Så litt på settet sinterklaas fra 7fjell hos bryggselv, men syns det blir litt teit å brygge 2 kit til jul (ett bør være "egenkomponert")
Her er noen spørsmål rundt temaet.
Hva er forskjellen på en dobbel og quad med unntak av ABV. ?
Kan man brygge dubel/quad med wlp400, eller er det sterkt anbefalt å kjøre wlp550(eller tilsvarende)
Dette med sirup har jeg lest mye om i den berømte "hjemmelaget candisirup"-tråden. Hvor avgjørende er det i en mørk belgisk øl. Virker noe innviklet med sirup.
Vil der være mulig å brygge en tommasmesse-ish øl på 7%, da helst uten kompliserte siruper?
(Drunk post, kan hende den blir editert i morgen )
Sent from my SM-G935F using Tapatalk