Morten Norås
Norbrygg-medlem
Har innvistert i en Cannular Can Seamer - Boksmaskin. det er vel to uker siden jeg fylte et ølbrygg på første boksene. da hadde jeg brukt en del tid og bokser til å få forseglingen grei. av 13 bokser var det tre som var veldig bløte etter ca 1 uke til karboneringen. de resterene hadde grei fasthet i boksen. frem til jeg leverte de videre til broderen så virket det som at de var fineog faste. så begynte en og en å gi etter på lokket. ene boksen jeg fikk tilbake var nokså godt tykk. også skummet godt. brygget er laget på malt ekstrakt, litt malt og hummel. vet ikke hvor jeg kan har gjort en feil så den har fått formye kullsyre. kan være at en sukkerbit på ca 3,2-3,6 gr er formye. la lokkene og boksen i star san før jeg brukte de. det jeg ikke tenkte over før det ble satt til gjæring at den hadde alt for lite volum forhold til oppskriften.
skal muligens sette et nå i ettermiddag kveld. og om to uker er det ny runde med boksing.
skal muligens sette et nå i ettermiddag kveld. og om to uker er det ny runde med boksing.