Mellomstykke til ølkasser for stabling

Mc.

Norbrygg-medlem
IMG_20181124_083901016_HDR-picsay1.jpg IMG_20181124_083928975_HDR-picsay1.jpg IMG_20181124_083937229-picsay.jpg IMG_20181124_083949973_HDR-picsay.jpg Er det noen her som har printet ut mellomstykker som man kan sette mellom ølkassene slik at de mere moderne 0.33 flaskene kan brukes og samtidig få stablet kassene oppå hverandre? ( Det ble en fryktelig lang setning. Håpet Finn ikke ser den).
De nye flaskene bygger 3-4 cm høyere enn de gamle pladtikkkassene (se bilde),og gjør det vanskelig å få stablet de.
 
3D printer? Her er en løsning for enklere folk.

Gjengestang, muttere, locktite og baufil.
 

Vedlegg

  • kassestabler1.png
    kassestabler1.png
    24,8 KB · Sett: 63
Jeg har tenkt en del på dette, å skrive ut en dings som lager avstand mellom kassene og samtidig holder flaskene på plass ettersom de har mindre diameter. Men har ikke fått somlet meg til å gjøre noe med det. Kanskje er det like greit å bare lage avstandsstykker som du beskriver.
Det er ihvertfall et mye enklere prosjekt, skal se på det en gang i en forhåpentligvis ikke alt for fjern framtid.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Tror 3D print er uegnet her. Bolt-skille er enkelt.
For flaskedeling, ville jeg kjøpt noen pvc rør, saget i passe lengde og varmet/smeltet/ limt nedpå. Du trenger fort 100-vis av disse dersom du har noen kasser. Jeg hadde ikke giddet den print-jobben
 
Jeg tenkte bare på mellomstykker til hjørnene. Flaskene står greit nok i kassen. Men det går sikkert fint å lage noen mellomstykker med 32 mm rør eller lignende. Sage ut spor slik at røret står godt nedpå kassen. Kassen oppå står vel greit på enden av røret.
 
Er ikke de nyere 0.33 flasken veldig tynne? Har hatt ett par av de som har laget litt søl under karbonering. aldri med 0.5 eller bjørnunger
 
Er ikke de nyere 0.33 flasken veldig tynne? Har hatt ett par av de som har laget litt søl under karbonering. aldri med 0.5 eller bjørnunger
Jo de er det. Er vel ikke laget for gjenbruk. Angrer nå på at jeg ikke fikk tak i flere bjørnunger.
 
De er mye tynnere, presterte å knuse en i helga når jeg skulle korke den. Glass over hele kjøkkenet. Det ville aldri skjedd med en bjørnunge.

Fikk bare et lite kutt i fingeren, men et snev av posttraumatisk stress for hver flaske jeg korket etterpå. Håper det gir seg til neste gang jeg skal korke flasker.
 
Tilbake
Topp