Merkelige corneliusfat?

Har fått tak i noen brukte corneliusfat(aeb italia), men stusser litt på målene. høyde ca 56,5 cm, diameter ca 22,5. det står 2003 på de, men ser nesten nye ut? Fikk også med en sånn picnic tappekran med ball lock kobling, men jeg klarer ikke å sette den på fatet? Den hvite co2 ball locken derimot ser ut til og passe på begge koblingene.
Har jeg kjøpt pusen i posen? :)
DSC_0433[1].JPG DSC_0442[1].JPG DSC_0443[1].JPG
 
Ser ut som du har mutter med spor på begge koblingene. Det er for gass. Hvis så er tilfelle må du kjøpe ny øl ut koblinger og fatet er i orden. Har selv et slikt fat.
 

Vedlegg

  • WEB_Image Ventil inn (Co2) til Corneliusfat 1412841889.Jpeg
    WEB_Image Ventil inn (Co2) til Corneliusfat 1412841889.Jpeg
    14,4 KB · Sett: 67
Har 11 Corneliusfat, 4 forskjellige typer, med forskjellige mål, og forskjell mellom plasseringer på koblinger. Men gassventilene er merka på alle, de fleste med standard snitt, men et par med "ruglete" ring på mutteren.
Så, dvs. ingen egentlig standard ser det ut til.
Men ditt ser ut til å ha to gasskoblinger, som nevnt over.
 
Vil forøvrig sterkt anbefale deg å kjøpe en tappelinje med slange med liten diameter, hvis du liker litt bobler i ølet ditt. Det blir fort bare skum i glasset med det du har fått med der. Du kan kjøpe en slange og to JG koplinger som f. eks vist på bilde.
 

Vedlegg

  • 20160619_125438.jpg
    20160619_125438.jpg
    259,2 KB · Sett: 79
Takker for tilbakemeldinger :) Har bestilt øl ut kobling. Tappelinje har jeg ikke tenkt på enda, men tror mange bruker 3/16" slange
 
Tilbake
Topp