Corneliusfat / tappeustyr. Fraråder å handle dette fra Brygging.no

Så du fikk svar fra CEO!! Sendt en mail til firmaet angående varer som mangla, fikk ikke svar. Bestiller dermed ikke mer fra den kanten.

Når man kjøper varer over nett kan man sende de tilbake innen 14 dager hvis man er misfornøyd.

Hadde også en sånn passe erfaring med 6-litersfat fra brygging.no. Samme problemet med ut/innpostene som OP og dårlig generell kvalitet, så kommer ikke til å kjøpe mer av de fatene der. Har bytta en co2-pakning og en øl-ut post etter ett brygg på hvert av fatene. Spruta øl utover hele kjøleskapet da jeg tok av ølhurtigkoblinga en gang.

Å kjøpe billig blir ofte dyrt

Poenget ditt gjelder. Men problemet til trådstarter var at det ikke var billigere enn skikkelig kvalitet. Her er det en forhandler som har kjøpt billig, men solgt det til samme pris som skikkelig kvalitet.

Noe vedkommende får svi for over lang tid nå.

Poenget ditt gjelder. Men problemet til trådstarter var at det ikke var billigere enn skikkelig kvalitet. Her er det en forhandler som har kjøpt billig, men solgt det til samme pris som skikkelig kvalitet.

Noe vedkommende får svi for over lang tid nå.
Jeg fikk det inntrykket, ja. Det er alltid butikker som ønsker høyere fortjeneste. Slik som nevnt her.
Min erfaring er at research lønner seg. Har mange dyrkjøpte valg når jeg var ung og har lært at det lønner seg å ha is i magen, vente litt meg å kjøpe første og beste, gjøre research best mulig før man handler

Helt enig. Da jeg begynte med dette kjøpte jeg i vildens sky. Ikke dyre ting men det er litt irriterende å kjøpe 10x av feil nipper, gjennomføringer,kraner etc. Eller rett og slett bare bygge noe feil. Har eliminert satans mye ekstrakostnader ved å heller bruke to dager enn ti minutter research. Nå sier jeg ikke at TS burde gjort mer research da det såvidt jeg vet ligger lite info om de fatene her fra før. Men han har nå gitt andre en heads up.

Helt enig. Da jeg begynte med dette kjøpte jeg i vildens sky. Ikke dyre ting men det er litt irriterende å kjøpe 10x av feil nipper, gjennomføringer,kraner etc. Eller rett og slett bare bygge noe feil. Har eliminert satans mye ekstrakostnader ved å heller bruke to dager enn ti minutter research. Nå sier jeg ikke at TS burde gjort mer research da det såvidt jeg vet ligger lite info om de fatene her fra før. Men han har nå gitt andre en heads up.
Ja, det er godt å få vite om slike dårlige ting så mange slipper å kjøpe dårlige produkt.

Når det gjelder bygging og research kan jeg bruke lang tid på å fundere hvordan ting skal se ut før jeg begynner å kappe/bygge/sveise.

Sist redigert:
Artig hvordan ting smitter over..

Som lydtekniker kan jeg gå inn i en venue og veldig raskt se hva som trengs og hva slags infrastruktur som må til. Hvor og hva tar noen få minutter.

Som hjemmebrygger foran upløyd mark da jeg startet har tatt flere forsøk på utstyr og ruting av flow enn det jeg så for meg da jeg begynte. Ikke alt er oppgraderinger av utstyr, mye har vært kun effektivisering.

Erfaring er nok eneste svaret.

Erfaring og teknisk innsikt vil jeg nok kalle det.

Jeg har også noen modefiseringer bak meg når det gjelder brygging. Størst var jobben med å konvertere fra hurtigkuplinger til 1,5" tri clover. Måtte utvide alle hull til 35 mm og sveise inn alle ferruler samt å konstruere pick up rør. Men nå fungerer det som det er tiltenkt. Så hva nå? Noe oppgraderinger må jeg ha å holde på med videre

Ja, det er godt å få vite om slike dårlige ting så mange slipper å kjøpe dårlige produkt.

Når det gjelder bygging og research kan jeg bruke lang tid på å fundere hvordan ting skal se ut før jeg begynner å kappe/bygge/sveise. Har fra før laget air condition, foto lamper og stativer, bakgrunns stativ til hjørne oppheng av stoff bakgrunner, osv, osv osv

Hadde vi bare hatt et underforum/klistret tråd her inne hvor man kan se karakterer og lese andres erfaringer om de mange nettbutikkene som selger bryggeutstyr, så hadde det vært mye enklere å handle trygt på nett. Jeg har handlet fra 4 forskjellige nettbutikker. Den ene, hobbybryggeren sendte meg ikke alle varene jeg betalte for. Den andre, brygging.no sendte meg kina produkter og tok betalt for kvalitetsprodukter.
Vi har mange bryggebutikker med nettbutikk, men jeg tør ikke lenger handle fra andre enn de to andre jeg allerede føler meg trygg på, synn d skal være slik... Får lage en vanlig tråd ang. nettbutikker :)

Hei.
Har vurdert å gå til innkjøp av fat for å minske flaskingen noe. Så på denne pakken fra brygging og tenkte at det kanskje var greit til å "begynne med".
Flott at vi har dette forumet, og flott at folk tar seg tid til å dele dårlige erfaringer, det sparte meg akkurat ganske mye penger Kjetil:D

Har forøvrig også dårlig erfaring med brygging.no og tidligere eier. For å gjøre historien kort, så fikk jeg bla. tilsendt et brukt, skittent og oppbrukt maltrør når jeg klaga på det som fulgte med.. Endte opp med at jeg måtte til blikkenslager å svi av 1500,- på tilpassing av maltrøret, og i tillegg betale frakt for å sende "det nye" tilbake.

Tok kontakt med ny eier i forrige uke ang. pakning på kran og han sendte med en ny, gratis. Så derfor havnet jeg på brygging.no, tenkte at ny eier hadde en litt annen driftstrategi. (?)

Støtter virkelig denne tråden ang. Karakter og erfaringer(negative og ikke minst positive), en av fordelene med å være mange er jo at vi kan hjelpe hverandre :)

Flott..! Det gleder meg at du var innom her før du bestilte, så slapp du bruke penger på det dårlige kina utstyret brygging.no selger. Jeg så forresten på esken til de kina fatene, der var sendt 330stk. av disse fatene til samme mottaker i Norge :)
Han som kjøpte utstyret fra meg må bestille seg nytt manometer, det viser seg å være helt umulig å holde karboneringen på et fast trykk med det kina manometeret. Stilles den inn på 18psi så er den oppi 25 psi etter en dag eller to. Ser på manometeret jeg bestilte fra bryggselv, først er det mye enklere å stille inn, og setter jeg den på 1,3 bar, så holder den seg nøyaktig på 1,3 bar helt til fatet er tomt.
Kan virkelig anbefale bryggselv.no

Jeg kjøpte fat fra samme nettbutikk for ca 1.5 år siden. Kjøpte fatpakke med to 12 l og jeg kjøpte et ekstra fat. På den tiden var fatene og utstyrene billigere i forhold til andre nettbutikker. Hadde jeg betalt like mye for utstyret som på andre steder hadde jeg ergret meg nå. Stigrøret i det ene fatet var ikke av rustfritt stål. Det flaket av metall og øllet på fatet fikk metallsmak. Regulatoren er ok, men ikke så nøyaktig som den burde vært. Kulekoblingene som fulgte med har fungert bra..

Jeg har ikke bare negative opplevelser med brygging.no. Jeg fikk nytt stigrør kjapt og det fulgte med korn, gjær og humle til å brygge 35 liter ipa som en erstatning for det tapte øllet. Kan hende servicen varierer, eller blitt dårligere med tiden, men på den fronten er jeg fornøyd.

Det er greit at noen selger utstyr med lavere kvalitet, så lenge prisen også gjenspeiler kvaliteten. Når prisen på fatene nå er det "samme" som kvalitetsfat fra f.eks italia er det et lett valg. Da kjøper jeg de neste fatene i samlingen en annen plass.

Har to av disse. Lokkene er vanskelig å få til å sitte. Lite spenst og press fra låsen. Har skifta koblinger på begge to pga o-ringer som går ut av sporet. Irriterende fat!

F...... altså!! Men hva mener du med at det er vanskelig å få lokkene til å sitte? Har lest litt nå og ser at de fra Kina er det smartest å styre unna, men de lager også tilsvarende i Italia, de skal visstnok være bra. Vet du hvor dine er laget? Hva er evt reglene for å angre på et nettkjøp? Bare å sende tilbake og få tilbake pengene?

De går å bruke. Men må gjerne løfte fatet etter lokket for å få trykk på pakningen ved start av karbonering. Når trykket er oppe vil det holde tett. Ser ut som det er for mye klaring i koblingene også. O-ringene smetter lett ut av sporet sitt spesielt om du har litt høyt trykk. Med flere fat som skal karboneres er dette litt problematisk. Kjører trykk på fatene etter tur, et par ganger daglig, og rimelig irriterende med o-ringer som må skiftes under prosessen.
Har flere fat av forskjellige typer. Har aldri hatt tilsvarende problemer med andre fat. Regner med retur går bra, men du får vel rimelig heftig frakt på slikt.

Tilbake
Topp