Meskemanifold - hjelp

Jeg spør jo selvsagt fordi jeg tenker på hvordan jeg skal gjøre det selv, men er ikke helt sikker på om jeg går for manifold eller en "dusjslange"-løsning i min boks :) Virker som at det er litt vanskelig å finne gjennomføringer som passer 100% til en fornuftig pris... For 600,- kan jeg vel likesågodt kjøpte et ferdig kit på en eller annen nettbutikk....
 
Men min pris er jo kun fordi jeg kjøpte vinklene og t-leddene på Biltema og ikke Clas Ohlson. Som Magne skriver mens han strør salt i det økonomiske såret mitt, betalte han betraktelig mindre enn meg. :)
 
AudunR skrev:
Jeg spør jo selvsagt fordi jeg tenker på hvordan jeg skal gjøre det selv, men er ikke helt sikker på om jeg går for manifold eller en "dusjslange"-løsning i min boks :) Virker som at det er litt vanskelig å finne gjennomføringer som passer 100% til en fornuftig pris... For 600,- kan jeg vel likesågodt kjøpte et ferdig kit på en eller annen nettbutikk....
Hvordan du har tenkt løsningen spiller også inn. Skal du benytte kontinuerlig eller parti-skylling? Hvilken mesketank....osv...
 
Jeg går definitivt for partiskylling. Ang. pris er det jo egentlig så som så - og jeg er utstyrt med ti tommeltotter - men jeg vil iallfall lage et meske-opplegg som jeg ikke trenger å gjøre så store forandringer på med det første...
 
Kjenner meg igjen hva tommeltotter angår, så for meg å lage en slik manifold er en kjempeseier. :)

Angående partiskylling: Jeg har ligget på ca 68-70% effektivitet med partiskylling, men så prøvde en slags kontinuerlig variant, på en manuell måte; mens jeg tappet av vørter, fylte jeg på med skyllevann med et desilitermål, mellom 0,5 - 1 liter av gangen, helt til jeg fikk preboilvolum jeg var ute etter. Da økte effektiviteten betraktelig. På siste brygg var jeg sågar oppe i 94%. Jeg har altså ingen overrislingsmanifold. Jeg tappet sakte av, og fylte på med vann nå og da. Kjempesuksess!
 
Tilbake
Topp