F
Frode Larsen
John Palmer anbefaler 67 grader som en «baseline», altså et utgangspunkt eller basis for en oppskrift, og justere deretter etter erfaring.Hei,
Hvis jeg ikke misforstår John Palmer i How To Brew (oppdatert versjon) så anbefaler han som en tommelfinger-regel at 67 grader mesketemperatur i 60 min er å foretrekke.
Har jo frem til nå likt å følge oppskriftene slavisk til enhver tid, men ifølge ham så kan man med fordel meske nær sagt det aller meste på 67 grader
Noen som følger hans råd på dette eller velger dere å følge meskeskjema som oppgis i oppskrift ?
Altså ingen generell oppfordring om å meske alt på 67 grader, men at 67 grader er et fint utgangspunkt dersom du ikke har brygget denne oppskriften før eller har et spesifikt meskeskjema.
A compromise of all factors yields the standard mash conditions for most homebrewers. These conditions provide the best combination of high yield, normal fermentability, sufficient FAN, better foam, less haze, and reduced fatty acid oxidation with modern well-modified malts:
• A water-to-grist ratio of about 1.5–2.0 qt./lb. (3–4 L/kg).
• A mash pH of 5.2–5.6, measured at 77°F [25°C].
• A single mash temperature rest between 149–155°F (65–68°C) for 30–60 min.
Personally, I would recommend 153°F (67°C) for 60 minutes as a baseline; you can adjust from there as you gain experience with your equipment and recipes.
Alternatively, you can use a two step mash to achieve higher fermentability than a single temperature rest:
• The first temperature rest at 147°F (64°C) for 30–40 minutes followed by 162°F (72°C) for 15–20 minutes. This schedule should achieve slightly higher fermentability, depending on your malts.