Metallplate biltema

Hei er det noen som har peiling på om disse platene einer seg til og lage for eksempel sil bunn i kokekaret, da tenker jeg att det ikke avgir noe giftig stoffer?
 
Kanskje du kan legge ut en link med varenummer, så vet vi hvilke plater du snakker om.  :yes:
 
Tippar du tenker på stålplatene dei har der. I så fall er det karroseriplater i vanleg svart stål og dei vil ruste utan overflatebehandling. I kontakt med vørter vil det ikkje gå bra...
 
Nå ble jeg nysgjerrig og gjorde et søk på Biltema sin nettside og fant dette.

Ref nr 79600, 79601 og 79603.

De ser ikke svarte ut, men det er kanskje bare et uttrykk for en viss type stål? Siden det er "[v]elegnet til bruk ved reparasjon/sveising av biler" så frykter jeg at Protto har rett her.
 
"Svart" er bare en betegnelse på at det er vanlig, rustende stål. Og dette produktet er nok akkurat det, desverre.
 
Jeg ville holdt meg unna "vanlig" stål som kan ruste eller er behandlet med noe (eks galvanisert som er meget giftig)
316 rustfritt stål er vel "tingen"
Hør med eks. siktedukfabrikken, de produserer mye forskjellig netting og har kanskje noe skrebiter
 
Stemmer det, har sett på platene i butikken og det er nokk bare egnet til reprasjon på biler. Får nokk sjekke med ett sveise verksted om riktig rustfritt. Mens jeg først er i gang så har jeg sett på pantreypumpa til biltema. Konstruksjonen er jo idiell siden det ikke vil komme i kontakt med noe olje eller lignende, men er usikker på vilken plast type som er benyttet, tror det er en plast type som heter ABS? men minner veldig om PP. Det er jo en kran som skal benyttes til drikkevan så plasten må jo være næringsmiddelgodkjent.
Kansje det er noen der utesom hvet litt mer om denne?
 
Tilbake
Topp