Milk-stout

Prøver å finne en Milk stout som ferdig ølsett, uten hell foreløpig. Vurderer nå å tilsette laktose i et sett Kinn Bresjnev stout. Noen som har tips til mengde laktose, og om det vil funke?
 
Prøver å finne en Milk stout som ferdig ølsett, uten hell foreløpig. Vurderer nå å tilsette laktose i et sett Kinn Bresjnev stout. Noen som har tips til mengde laktose, og om det vil funke?

Jeg kjenner ikke til ferdig sett med milk stout, men selv brygger jeg denne (se bilde).
Kan sikkert gi en pekepinn på sødme med grist, meske temp og mengde laktose.
5befa544ead2c0915026eb2d75272313.png



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Spurte etter dette selv i fjor?
Og fikk samme anbefaling av den Svartedauen.

Ble kjempe god, og har faktisk tenkt på og prøve den på ny snart!

Anbefales.
 
Jet Black Heart fra Bewdog er også en latterlig god milkstout. Oppskriften ligger vel ute i pdf'en deres.
Ser at originalen fra Brewdog 'bare' har en rating på 3.7 på untappd, det er "hverdagsøl" i mine øyne. Greit nå har jeg smakt få milk stouts som har vært -gode-, da de ofte er for tynne og mangler munnfølelsen av en skikkelig stout. Men med 5% mistenker jeg at denne havner i samme gate?

Kom du i mål med brygget @Roargutten? Noen dom over resultatet?
 
Ser at originalen fra Brewdog 'bare' har en rating på 3.7 på untappd, det er "hverdagsøl" i mine øyne. Greit nå har jeg smakt få milk stouts som har vært -gode-, da de ofte er for tynne og mangler munnfølelsen av en skikkelig stout. Men med 5% mistenker jeg at denne havner i samme gate?

Kom du i mål med brygget @Roargutten? Noen dom over resultatet?
Jeg har fått "gode" Jet Black Heart og "dårlige".. Jeg vet ikke hva som er greia, men noen ha smakt bare mer friskt og flytende enn de som virker litt trauste og tunge.
 
Ser at originalen fra Brewdog 'bare' har en rating på 3.7 på untappd, det er "hverdagsøl" i mine øyne. Greit nå har jeg smakt få milk stouts som har vært -gode-, da de ofte er for tynne og mangler munnfølelsen av en skikkelig stout. Men med 5% mistenker jeg at denne havner i samme gate?

Kom du i mål med brygget @Roargutten? Noen dom over resultatet?
Den står til karbonering i disse dager, skal tappes til helgen, så kan komme tilbake med bedre svar da. Men regner med den har godt av litt lagring også før smaken er på topp.
 
Tilbake
Topp