Mini-Corneliusfat

Gahr

Norbrygg-medlem
I påska så jeg dette mini-corneliusfatet stående på disken på Burger King i strandgaten i Bergen. Min første tanke var selvsagt å stjele det og løpe, men jeg klarte å la være. Men det hadde vært utrolig artig å få fatt i noen av disse. Er det noen som har tips om hvor de kan finnes?

Vedlegg

• IMAG0594.jpg
    865,7 KB · Sett: 679
Tøfft! Ser ut som det er på 3-4 liter?
På ebay ser jeg de har 2,5 gallon, men de er jo mye større....
Dette er kjempegreier å ta med til naboen... Må ha! :)

Ja, jeg tipper størrelsen er ca. 1 gallon. Men jeg har aldri hverken sett eller hørt om slikt før.

Hmmmm  den så snasen ut.  Sign me up!

MM

PS Jeg forutsetter at det litt uklare bildet skyldes at du _tilfeldigvis_ kikke inn gjennom vinduet og så tok bildet gjennom vinduet, for vi frekventerer ikke slike steder, gjør vi vel?!? ;-)

Morten K. Agerup Myhr skrev:
Hmmmm  den så snasen ut.  Sign me up!

MM

PS Jeg forutsetter at det litt uklare bildet skyldes at du _tilfeldigvis_ kikke inn gjennom vinduet og så tok bildet gjennom vinduet, for vi frekventerer ikke slike steder, gjør vi vel?!? ;-)

Haha! Dessverre, med små unger er det dessverre en altfor enkel løsning på lange byturer. ::)

Synes nesten alle skulle prøve å finn ut av dette, tenk dere om man kunne få tak i slike brukt til pris ala vanlige fat.
En 3.8 litering en liten co2flaske på tur til naboen som nettopp la noe godt på grillen,,,,,, :yes: :biersmile:

For et års tid siden leste jeg på et konkurerende ølforum, tror det var våre venner her i norge, en tråd hvor en kar hadde sveiset seg et fat som rommer ca tre liter. Husker ikke hvordan han gjorde det, men det så tøft ut..

Tror det kan ha vært i denne tråden, men den virker ikke for meg i hvertfall. Det skal ha vært Nøisom som lagde den. Skulle likt å se de bildene igjen...

Noen som kan prøve seg på et større tilbud på disse og kjøpe et parti? Blir nok lett kvitt dem bare prisen blir litt lavere...

Disse skal være samarbeidspartnere med Taylor Company, som jo har gitt sitt navn til disse softice-syrups-tankene. Kanskje de har noen fat til salgs? Ser dog ut som at fatene må modifiseres litt før de kan brukes til vårt formål..

De fatene det er linket til tidligere i tråden har 4 ut/innganger, og er vel følgelig også dyrere.

Jeg har sendt mail til ffs-norge med forespørsel om fat, brukte eller nye. da er det bare å vente til over helga.  :)

Da fikk jeg endelig svar, og billige er de ikke. 4 quart ser ut til å være den størrelsen de har.

045533 TANK-SYR-4 QT
035759-1 COVER-TANK QUART W/INLT

1 891,00 ink moms osv.

Dette er med 20% rabatt for hjemmebryggere.

Hvalstadveien 71
1395 HVALSTAD
Org.nr.NO981130243MVA
Telefon 0220 Bank 7032.05.16038
Telefaks +47 66 85 49 50
E-post: post@ffsnorge.no
www.ffsnorge.no

Jeg snakke med Kjell Arne Haakonsen som har mailadressen: kjell@ffsnorge.no

Det ble vel litt i overkant ja.
Tviler på at amerikanerne som diskuterer i tråden (du linker til) har betalt $300+ for sine fat.
Kanskje vi kan finne en som selger i US til fornuftig pris?

Tilbake
Topp