Erfaring med Kegland sine mini kegs?

Jo

Norbrygg-medlem
Har noen av dere brukt Kegland sine mini kegs (https://www.olbrygging.no/kegland/102815/mini-keg-10-liter-blank-growler-med-10-liter-kapasitet), og har noen erfaringer å dele?

Jeg brygger stort sett små batcher, fra 8 til 12 liter. Bruker Corneliusfat nå, men ser at jeg kunne fått plass til et fat eller tre til i kjøleskapet siden diameteren på disse er mindre.

På den andre siden er jeg skeptisk til løsningen med slange i stedet for stigerør og og renhold av tilkoblingen i topp...
 
Sist redigert:
Jeg har to slike, men kjøpt fra Ali. En fem, og en to liter. Bruker dem til servering ved å tømme dem for O2 og fylle fra 19L CornyKeg i lukket sløyfe. Har derfor ikke brukt dem som hoved-keg som du planlegger. Jeg har ikke problemer med rengjøring, og slangen legger seg langs kanten slik at du kan servere fra dem liggende i et kjøleskap.
 
  • Like
Reaksjoner: Jo
Har ikke KegLand sin, men den fra Brewshop med picknic 2.1 og slange til bunn. 5 liter

Fremdeles første øl stående på den, men opplevelsen så langt har vært meget god. Ølet har vel sått på den en mnd tid nå, syns patronen har holdt bra også.

Brygger selv små batcher, har valgt å bokse resterende som er til overs enn så lenge da jeg syns det er greit å kunne gi bort litt også ved anledning.

IMG_4462.jpeg
 
Tilbake
Topp