Mitt første bryggeri.

TSH

 
Da har jeg så å si snekret ferdig bryggeriet mitt. Utgangspunktet er 2 oxygentanker jeg fikk fra Håland.
Satser på BIAB metoden.
Skyllevannskjelen har ett varmeelement på 4,5 KW og mesk / koke-kjelen 2 elementer på 2 KW hver.
Kontrollpanelet er ikke noe "hi-tech". Det er en regulator til hver kjele slik at effekten i kolbene kan justeres og ei kjølevifte. Det skal monteres en krane på kjelen for skyllevannet, men den er ikke i hus enda.



 
Takk for svar :) å den kan brukes på de fleste varmekolber/elementer? Prata med en elektriker som sa at det ikke gikk å effektstyre sånn varmeelement, men det har jo du motbevist ;) tenkte det må være greit å ha når man koker så kan man holde "driv" i boblene å ikke koke så hardt :)
 
Takk for svar :) å den kan brukes på de fleste varmekolber/elementer? Prata med en elektriker som sa at det ikke gikk å effektstyre sånn varmeelement, men det har jo du motbevist ;) tenkte det må være greit å ha når man koker så kan man holde "driv" i boblene å ikke koke så hardt :)
De fungerer helt toppers til effektstyring av kolbene. Har kun prøvekokt vann i kjelene enda men klarte å justere temperaturen i vannet greit.
Anbefaler å kjøpe ei kjølevifte til pc å montere i boksen du evt. monterer regulatoren.:)
 
Har fått beiset alle sveisene i dag og montert sirkulasjonspumpe ;)
Det neste nå blir å fylle kokekjelen med 30 liter vann og koke i 1 time. Tror det kan være greit å få ett lite snev av fordamping av væske.o_O
 
Tenkte å isolere meske/koke-kjelen. Holder det med liggeunderlag fra Biltema e.l. ? Temperaturen ved koking som bekymrer meg. :confused:
Må jeg evt. lime bomullsstoff på liggeunderlaget før jeg har det på kjelen slik at underlaget ikke ligger rett på stålet.
Setter stooor pris på feedback. :D
 
Isolerer min speidel med liggeunderlag fra biltema, null stress, men den krympet litt etter de første gangene.
 
Jeg la til rette ferieavviklingen vår så den passet med brygging av en batch og flasking av en annen... enda har ikke fruen sukket oppgitt eller ristet på hodet - she's a keeper!
 
Tilbake
Topp