Mødes i Stavangerområdet?

Hej

Jeg er som nævnt andet steds i dette forum netop blevet ganske optaget af dette at lave øl, ikke bare øl men gerne godt øl.

I den forbindelse vil jeg høre om der i Stavanger og omegn er folk der har lyst til at mødes og udveksle erfaringer. Dette kunne evt. være en gang pr. måned. Cardinal (www.cardinal.no) kunne jo passende danne ramme for et uformeldt møde samt et par kolde til at afstemme interesser og forventninger.

Nogen der har lyst?

hilsen

Christian :godtoel:
 
Bryggelaget "Medgang" på Bryne er alltid positive til gjester som vil delta på våre brygginger og utveksle erfaringer. Bryggelaget skal (foruten et litt spesielt juleølbryggingsarrangement med naboer) sannsynligvis ha en brygging til før jul.
Jeg gir deg beskjed via dette forumet/meldingsfunksjonen når dato er klar.
Selv er jeg bosatt i Stavanger, og er bidragsyter til "Ølboken" på Cardinal.

:skaal2:
 
Hej Sigmund

Det høres veldig interessant ud og jeg ser frem til en tur til Bryne.

Hilsen

Christian :godtoel:
 
Christian skrev:
Hej Sigmund

Det høres veldig interessant ud og jeg ser frem til en tur til Bryne.

Hilsen

Christian :godtoel:

Bryggelaget Medgang brygger igjen torsdag 29. november. På programmet står en havrestout, som vanlig ca. 270 liter. Humle er denne gang Bramling Cross og Challenger. Meskestart sannsynligvis ca. kl. 16:00. Sender deg en personlig melding med detaljer. Hvis der er andre interesserte, kan dere gi en PM til meg.
 
Hei Sigmund, hvordan gikk bryggingen? Det er jammen store mengder dere brygger, dere er sikkert tørste karer?  :beersmiley:

Forresten, har det vært noen lesere fra forumet som hadde 'meldt seg på' for å se brygging live in action?  :kool:
 
Eduard skrev:
Hei Sigmund, hvordan gikk bryggingen? Det er jammen store mengder dere brygger, dere er sikkert tørste karer?  :beersmiley:

Forresten, har det vært noen lesere fra forumet som hadde 'meldt seg på' for å se brygging live in action?  :kool:

Bryggingen gikk bra, så langt vi kan bedømme det, havrestouten har en OG på 1055. Sosialt er det alltid hyggelig å få med andre øl- og brygginginteresserte som gjester - som vi vel alle har erfart, er sanne ølentusiaster trivelige mennesker å omgås! Det gjelder selvfølgelig også for Christian som var med oss torsdag. Vi hadde også besøk av Tarjei som er aktiv på forumet til Venner av Nøgne Ø og RateBeer, og som jeg har truffet på VANØ-samlinger tidligere. Kjempekoselig!

Jo, det er relativt store mengder som brygges om gangen, men vi er jo flere som deler på det, og selv om vi ikke akkurat nekter oss en forfriskning selv, har man også jo familie og venner som forbausende lett har latt seg overbevise om at det (vanligvis) er godt øl vi brygger ... Etter vår erfaring er det ikke SANT det de store industribryggeriene vil ha oss til å tro: at folk bare liker pregløse lyse lagerøl. Bryggelaget Medgang har hittil bare brygget overgjæret øl, og har ingen umiddelbare planer om å gjøre forandringer der.
 
Flotte greier  :ilike:

Har dere også en hjemmeside eller har du noen bilder å legge ut her? Slike mengder med vørter er interessant å se på hvordan dere håndterer det.  :beersmiley:
 
Eduard skrev:
Flotte greier  :ilike:

Har dere også en hjemmeside eller har du noen bilder å legge ut her? Slike mengder med vørter er interessant å se på hvordan dere håndterer det.  :beersmiley:

Hjemmeside har vi ikke, men utstyret er omtalt i denne tråden: http://www.bryggeri.net/viewtopic.php?t=1386 Flere bilder kommer forhåpentlig etterhvert. Men teknologisk er vi neppe noe forbilde for så mange - man opererer etter prinsippet "barely functional", og lavkost m.h.t. innkjøp av utstyr. Men det funker!
 
Hehe, det så ut som en sånn stor vaskekjele som dere bruker. For en schvær sak!  :eek:
 
Tilbake
Topp