Gjør et forsøk her da. Har bare bilder fra før jeg koblet til PIDen. Tok de igrunn som en referanse dersom jeg skulle fucke opp.Kan du gi meg noe mer detaljert? Tegning eller bilde av hvordan du har gjort det?
Men altså på nr 1 kobler du til strømmen fra SSRen. Fordel å bruke brun leder, så blir det lettere å holde styr på. Litt vanskelig å se på bildet hvilken av de to røde og hvilken av de to hvite du skal koble fra, men det er de to som går til kretskortet.
Dersom du vil holde liv i kretskortet for å lese ut temperaturen må du koble til en brun leder som ikke går via SSR på nr2.
Koble til blå leder (som heller ikke går via SSRen) på den blå lederen merket nr 3.
Tar utgangspunkt i at du har koblingsskjemaet for PID og SSR. Det ligger evt på div forum på nettet.
Håper det var forståelig. Har dessverre ikke bilder av det nåværende oppsettet da jeg er på jobb. Er ikke hjemme før om en uke.
Anbefaler å bruke kabelsko og Wagoklemmer på alt. Husk å blanke løse koblinger og ikke minst stripse opp ledninger så de ikke kommer i kontakt med varmeelementet, for da blir det kortslutning, og bryggedagen din går til helv....(snakker av erfaring)
Vedlegg
Sist redigert: