Sliter med at det koker for voldsomt med 2000 W elementet inne, og for lite med 500 W. Tenkte å sette en effekt regulator på 2000 W elementet. Kan denne festes under kjelen med kjørleribbe og kjørlepasta, eller må effektregulatoren trekkes bort fra kjelen pga høy temperatur. Hører fra dere
Samme erfaring hær, 2000W er litt for heftig for meg og. Det burde gå med ei kjøleribbe og noe halvleder-greier i sokkelen.
Men, man bør være OBS og forsiktig når man vasker så det ikke kommer vann inn i sokkelen.
Siden jeg vasker med "brute-force" metoden har jeg kommet til at all regulering og kontroll bør befinne seg i avpluggbar boks ved siden av. Er man av den forsiktige og tålmodige typen så vil det nok gå med integrert løsning også..
Det man ikke må gjøre er å sette en regulator foran den orginale Bratbergern (med elektronikk og alt)
Jeg har gjort dette og ser at jeg har svidd kretskortet litt. Men den virker enda.
Jeg er rimelig lei de 5-graders-begrensningene som min har, så jeg har begynt å kikke på
http://www.seeedstudio.com/depot/LinkIt-Smart-7688-Duo-p-2574.html?cPath=122_142
I teorien kan man da kunne ha brukerinterfacet på en webserver på linuxsiden av kortet (og styre det hele fra mobil/nettbrett over Wifi), mens arduino biten tar seg av PID/temperatur.
Jeg mener at jeg kan komme meg unna med en SSR da.
Det er vel kinesisk nyttår nå, men skal få bestilt så jeg får teste.
Ellers så var bytte til en ordentlig pumpe med på å gjøre brygginga betydelig mere fredfylt, altså ei pumpe som tåler humla og litt maltrusk.