Modifiseringer av Speidel. Hva har du gjort?

Man skal ALDRI bruke blå leder som bryterleder, såsant det ikke er allpolig brudd. Dette grunnet ved 400V kan store spenninger oppnås. Bruk ALLTID farget leder. Bruk også samme farge på alt, ikke bland sammen blå og brun. Bytt ut den blå fra kontrollboksen til den brune. Resten ser greit ut. Det er heller ingen vits i å jorde elementene da det ikke er jord tilkoblet elementene. Du har bare jordet kontakten til ingen nytte.
 
Sist redigert:
Takk for hjelpen. Jeg må tydeligvis ha dette ned teskje :). Hvis jeg bytter til å hente strøm fra den brune, bør jeg også bytte til at den brune fra pumpa går via bryter?
Må jeg da også koble den blå fra tilførsel med den blå fra pumpe permanent slik at pumpa får begge ledere ved manuell drift?
Ja deg ble trangt med alle jordledningene så jeg klippet av igjen de til elementene.
 
@E.Brekke
Likte løsningen din. Rart Speidel ikke har kopiert den. Har kjøpt meg brukt 20L plus med kran i bunn. Da er spørsmålet om jeg skal gå for din løsning eller koble til ekstern pumpe på kranan. Men det jeg egentlig lurer på er om du har brukt din løsning til å skylle gjennom vørter før skylling med vann, etter at du har hevet maltrøret? Vil ikke man kunne få klarere vørter?
 
Tilbake
Topp