Mogleg vørterproblem

katla

 
Igår skulle eg brygga ein amerikans pale ale oppskrift og sidan eg var nesten tom for pale ale malt - brukte eg ein del pilsnermalt.  for godt mål hadde eg også i litt kveitemalt.  Det er kanskje tidleg å eksperimentera på brygg nr 3 - men ein stad må ein begynna og igår var da ein sjanse til å ha kjøkenet for meg sjølv. 

då eg kokte vørteren ser eg at det ser ut som om  den "skiljer seg" - slik ein av og til kan oppleva med sausar for dei som har prøv det - det verkar å vera "trådar" i den.  slit med å akseptera at det kan vera maltblandinga eg brukte (1,5 pale ale, 3,7 pilsner, 0,4 kveitemalt og 0.15 dark crystal malt).   

Eg veit eg fikla litt med mølla (ein crankandstein 3D) eg malte med så det er mogleg at det vart malt finare enn vanleg (det var no ein dings på den som var litt freistande å skru på).  Det har ikkje vore slik dei to første gongane eg har bryggja.  Kan det vera dette som er problemet? 

Etter kok kjølte eg og laga whirlpool og så silte eg for sikkerhets skuld vørteren på sin veg nedi gjæringskaret.  Er det vits i å la det halda fram med å gjæra mon tru?
 
Det høres helt normalt (og bra ut). Det du antakelig ser, er utfelling av proteinmateriale, særlig fra pilsnermaltet. Fenomenet kalles hot break/varmtrub, og det er svært ønskelig å få koagulert proteiner på denne måten. De gangene du ikke har sett det, vil jeg anta at du ikke har brukt like mye pilsnermalt? Pale malt og mørkere malttyper har blitt utsatt for høyere temperaturer under tørkeprosessen i malteriet som gjøre at det felles ut mindre varmtrub under kokingen av vøreteren.
 
Tilbake
Topp