Møllenberger Ekstra. OG 1.100 på Speidel

Gahr skrev:
Hehe, jeg er ikke særlig vonbråten, men det er ikke akkurat så mye arbeid å meske på konvensjonelt vis heller. Jeg har plass til 11 kg malt (minst) i meskekaret, og kan stort sett la mesken stå i fred. Jeg kan ikke akkurat gå på kino, men det regner jeg ikke med så mange bryggere ville ha gjort...  ;D
Bra da har vi alle utstyr til å meske mer enn OG 1060 enten det er Speidel eller annet. Skal snart teste Barleywine oppskriften din på Speidel.  :ilike:
 
Magnar V skrev:
Gahr skrev:
Hehe, jeg er ikke særlig vonbråten, men det er ikke akkurat så mye arbeid å meske på konvensjonelt vis heller. Jeg har plass til 11 kg malt (minst) i meskekaret, og kan stort sett la mesken stå i fred. Jeg kan ikke akkurat gå på kino, men det regner jeg ikke med så mange bryggere ville ha gjort...  ;D
Bra da har vi alle utstyr til å meske mer enn OG 1060 enten det er Speidel eller annet. Skal snart teste Barleywine oppskriften din på Speidel.  :ilike:

Cool! Venter spent på rapport.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Snedig, dette må jeg prøve snart!

Hvordan bør man fordele spesialmalt og basismalt? Like mye begge mesker, eller har det noe for seg å bare bruke basismalt den første mesken?
 
Magnar V skrev:
Luftpumpe i 1 time etter tilsetting av gjær.
Gjæring starta minutter etter at gjærlås var satt.
Gjæring med 30 plopp i minuttet etter en time.

Kan du forklare litt nærmere rundt dette? Er ikke lufttilsetting til vørteren på en time ganske mye?
 
Tilbake
Topp