Det står fortsatt her at posten ikke fortoller de fleste sendinger under 350kr, da det skal komme en nettbasert selvbetjeningsløsning for slike forsendelser kjøpt fra steder som ikke er med i den nye VOEC-ordningen for innkreving av mva. Som Tollvesenet skriver utføres det imidlertid stikkprøver, så det er en viss risiko for å bli ilagt mva. + gebyr 149,-.Har noen kjøpt ting for under 350kr fra humle.se i det siste? Må man betale noe ekstra?
Ble det lagt til norsk mva?
vet ikke enda
"Humle, malt, pulverisert eller i form av pelleter; lupulin" finnes under "vegetabilske produkter" i tolltariffen, og er fritatt toll fra EU-land. Jeg tror de med næringsmidler mener mer spiselige varer som ikke er fritatt toll.Går ikke det under næringsmidler? Om jeg forstod det rett må man betale da.
Det så du vel i nettbutikken før du betalte?vet ikke enda
Jeg tror næringsmidler er alt i kapitlene fra 1 til 24, så humle er nok innenfor."Humle, malt, pulverisert eller i form av pelleter; lupulin" finnes under "vegetabilske produkter" i tolltariffen, og er fritatt toll fra EU-land. Jeg tror de med næringsmidler mener mer spiselige varer som ikke er fritatt toll.
Tolltariffen
tolltariffen.toll.no
Pakken kom på døra i dag, så får vi se om det kommer krav per brev i etterkant. Originaltape intakt men gode tollpapirer fra humle.se så de har nok bare sjekka papirarbeidet, eventuellt røntgen sjekk.
Postnord (grøss og gru)Hvilken leverandør?
Niks