Monsterkokks Monsterkeezer

Monsterkokk

Norbrygg-medlem
Heisann!

Er nå godt underveis i byggingen av keezer. Rammen er bygget av 1,5×6 tommer og er festet i hjørnene med Tec-7 og vinkelbeslag. Limte fast ramma med Tec-7 i går. PS: Hvor lang tid må jeg vente på at limet har tørket?

Stc-1000 integrerte jeg ved grillen der kompressoren sitter fremfor og felle den inn i treverket da dette både ser bedre ut men forenkler også jobben mye. Ikke minst risikerer man ikke at ledningsnettet skal ta skade av fukt. Laget til ramme på hjul som gjør transportering noe enklere hvis det skulle være ønskelig. Prøvde og feste hjulene direkte i hjørnene på forrige fryseren men da tok den kvelden.

Når det kommer til gass og servering har jeg i førsteomgang kjøpt tre stykk nukataps med 100mm gjennomføring og et manifold med seks utganger. Fryseren har plass til seks fat men tenker det greier seg med tre kraner i førsteomgang da jeg ønsker og lagre/karbonere tre fat samtidig.

Driver og diskuterer med meg selv om jeg skal sveise en carbonation cap til fermzilla i fronten og koble opp gass på denne for enkel bruk av beergun i fremtiden. Eventuelt bruke samme løsning for gasstilførsel også. Hva tenker dere om dette?
IMG_20210205_183734__01.jpg
 
Driver og diskuterer med meg selv om jeg skal sveise en carbonation cap til fermzilla i fronten og koble opp gass på denne for enkel bruk av beergun i fremtiden. Eventuelt bruke samme løsning for gasstilførsel også. Hva tenker dere om dette?

Litt uklart hva du mener, tenker du å ha en Fermzilla i keezeren og fylle flasker fra denne?
 
Litt uklart hva du mener, tenker du å ha en Fermzilla i keezeren og fylle flasker fra denne?
Nei, planen er og ha et uttak for gass på utsiden av keezeren i form av carbonation cap. Hvis jeg da skulle ønske og bruke beergun kan jeg koble meg rett på dette uttaket.

Jeg vurderer også og bruke tilsvarende løsning for og få gass inn i keezeren.
 

Vedlegg

  • FB_IMG_1612549501641__01.jpg
    FB_IMG_1612549501641__01.jpg
    50,1 KB · Sett: 44
Sist redigert:
Tørketiden på Tec7 kommer an på temperatur og tykkelse, hvis det er et tynt lag og romtemp så er den herdet nå.
 
Hei. Jeg vurdere å bruke en carbonation cap på utsiden av min keezer også for å koble CO2 flasken for tilførselen inn. (Flask sitter på utsiden) Da blir det lettere å ta den av hvis jeg skal låne flasken til noe annet. Går sikkert an å lime den inn i et hul i kollagen med tek-7, tenkte jeg. Vist ikke hva du mener du med sveising?
 
Hei. Jeg vurdere å bruke en carbonation cap på utsiden av min keezer også for å koble CO2 flasken for tilførselen inn. (Flask sitter på utsiden) Da blir det lettere å ta den av hvis jeg skal låne flasken til noe annet. Går sikkert an å lime den inn i et hul i kollagen med tek-7, tenkte jeg. Vist ikke hva du mener du med sveising?
I bildet jeg la ut var carbonation cap festet på en gjennomføring. Det jeg har tenkt til er og sveise carbonation cap fast til en 10*10cm metallplate og skru denne på utsiden slik at den sitter ordentlig.
 
Her er hvordan jeg gjorde det, slipper å lage et stort hull på denne måten, sveising er heller ikke nødvendig.

Men her er er en bedre løsning for å feste gjengene til skapet.
 
Legger ved en liten oppdatering på keezeren!

Før var lyset i lokket koblet på samme elektriske krets som fryseren. Hvis STC-1000 kuttet strømmen til fryseren var det heller ikke noe lys. Min plan var og bruke ledningsnettet til lyspæra for og få inn en vifte. For at temperaturen skal avleses nøyaktig er jeg nødt til at vifta går konstant, og ikke bare når fryseren går. Idag har jeg derfor koblet om ledningsnettet til lokket før STC-1000'en i motsetning til etter. I tillegg har jeg montert en transformator på denne forgreningen ifra vekselstrøm til 12v likestrøm. Deretter fjernet jeg lyspæra og monterte fast en 12v datavifte.

Nå er det bare og vente på at kranene skal komme i hus :)
 

Vedlegg

  • IMG_20210211_001345.jpg
    IMG_20210211_001345.jpg
    2 MB · Sett: 38
Tilbake
Topp