Montering av manifold i kjøleskap

andor

Norbrygg-medlem
Hei!

Jeg skal trekke CO2 inn i kjøleskapet, og ha flaska utafor.

I den forbindelse skal jeg feste manifoldet i veggen på kjøleskapet tenkte jeg. Er det noen som har et godt forslag til hvordan dette kan gjøres på en god måte, som ikke skader kjøleskapet? Jeg har ikke mye avansert verktøy.(Har hørt om noen som popper det fast, uten at jeg veit helt hva det innebærer) :)
 
Var litt kort innlegg her i ste. Så får rette på det.

Ville helst ikke borret for mye i sidene hvis ikke det er et skap med kjøleribber inni på bakre vegg.

Men hvis du skal ta sjansen på å Borre i det. Så lønner det seg å la skapet stå på med døren oppe da kan du være heldig å se hvor kjøkerøra ligger inni siden. Dette ser du i form av rim eller kondens.

Hvis flatene på manifoilen er små kan du skru på en plate for å få mer flate å lime på.

Ellers kan du kanskje bruke hyllene til å feste det i med strips.
 
Takk for svar. Da kan det hende jeg går for å stroppe fast i første omgang. Har litt ledig plass under nederste hylle som det nok kan festes. :)
 
Takk for svar. Da kan det hende jeg går for å stroppe fast i første omgang. Har litt ledig plass under nederste hylle som det nok kan festes. :)

Kan hende du vil ha den høyere opp enn nederste hylle mtp å åpne/lukke ventilene og gasslangene.
 
Tilbake
Topp