Mugglukt i gjæringsskap (fryseboks)

Hei,

Mitt trofaste gjæringsskap har en anelse mugglukt i seg. Har vasket og lufttørket men det sitter fremdeles litt igjen.

Vil dette kunne gi smak på ølet mitt?

Neste vask blir med klor for å være sikker på jeg får tatt sporene helt, men usikker på om jeg må se etter å erstatte dette?

Har ett kjøleskap jeg har fått av en venn som er helt herja og ser ikke ut innvendig, lukter ikke akkurat blomster heller, men ølet blir det ingenting feil med så lenge lokket er på iallefall.

Nei det er jo akkurat det. I det siste har jeg begynt å gjøre weissbierene mine med lokket kun løst på de først 2-3 dagene så vi får se hva slags utslag det får...

Muggen banan? Nam nam

Jeg fikk mygglukt i BB30en, og så litt mygg i silkaret som gjorde at jeg fikk panikk og dynka det i 60*C med PBW før neste brygget, ser ut til å ha fungert. Ser ut til å være skapt av liggende fukt og noen maltkorn som fikk utvikle seg når jeg lagret maskinen og silkaret med lokk. Etterpå tok jeg det av og mygglukt forsvant helt - rare greier egentlig. Noen andre her som har opplevd mygg i bryggeutstyr?

Tilbake
Topp