Næringsmiddelgodkjent?

Jeg kan ikke tenke meg at det skal være særlig problematisk. 100 grader er ikke høy temperatur for forkrommet messing.

Hvis du skader krommen med syrevask eller annet så sitter du igjen med ubehandlet messing
Messing kan avgi bly og er jo ikke helt heldig....

Hydroscand har syrefast til 3x prisen hvis du vil ha noe du ikke trenger å tenke på om er brukt opp

Edit: billigere å kjøpe på ebay og bruke biltema hvis posten er for treg

da 50liters kjelen kom i posten igår var iallefall kranen løs og måtte skrus på.. den så identisk ut til den på linken til tråd-starter..  Får gå hjem og sjekke modell-nummeret på siden og sammenlikne..

Takk for respons. Da går jeg nok for varianten fra maritimsjappa, så er jeg på den sikre sida. :)

Treig skrev:
da 50liters kjelen kom i posten igår var iallefall kranen løs og måtte skrus på.. den så identisk ut til den på linken til tråd-starter..  Får gå hjem og sjekke modell-nummeret på siden og sammenlikne..

Fant du forresten ut av detta? Var det samme krana?

Treig skrev:
da 50liters kjelen kom i posten igår var iallefall kranen løs og måtte skrus på.. den så identisk ut til den på linken til tråd-starter..  Får gå hjem og sjekke modell-nummeret på siden og sammenlikne..

Den ser identisk ut med Biltema krana på den måten at det er ein kuleventil med blått handtak ;), men dei er absolutt ikkje like. Dei kranene du får med Patina kjeler er 316 RF eller 304, og er faktisk heilt identiske med dei du får hos maritim.no. Dei 316 kranene som maritim har, er også dei samme som more beer fører.

audun! skrev:
Takk for respons. Da går jeg nok for varianten fra maritimsjappa, så er jeg på den sikre sida. :)

Treig skrev:

Fant du forresten ut av detta? Var det samme krana?

Ser ut til å være skikkelige saker festet på denne kjelen.
husker ikke nummeret som stod på siden men tror det var noe 316 el.l

tror ikke det er noe galt med den, er ikke 100% sikker.
men jeg tror da vi bruker lignende på gilde.

Kjetil S skrev:
Ah, prematur demens. Det kan jeg ikke huske å ha opplevd.
Jeg har brukt Biltemas forkrommede ventiler i 1 1/2 år nå og enda ikke blitt dement. bank i bordet. Kom inn :bank2:
Har bestilt syrefast 316 ventiler på E-bay nå. kom på 18$ med frakt for 2 stk.

Tilbake
Topp