Närke Kulturbryggeri

Hei,

jeg har innmari lyst til å teste ut noen øl fra Närke Kulturbryggeri i Örebro. Er det noen som veit hvordan det kan arrangeres? Jeg finner ingen av øla deres på systembolaget.se.

Har de distribusjon til noen puber i Norge? Går det an å få bestilt direkte fra bryggeriet? Kan man kjøre til bryggeriet og handle direkte av dem?
 
Närke Örebro Bitter selges fra fat på Håndverkerstuene i Oslo nå.
Så vidt jeg vet, første gang noe fra Närke i det hele tatt selges i Norge.
Göteborg er det nærmeste (for oss i Oslo-regionen i hvert fall) for 'steady supply'.
3 Små Rum, The Rover og  Bishop's Arms Järntorget pleier å ha noe på fat og flasker.
Selve juvelen i kronen, Närke Kaggen Stormaktsporter, er det også mulig å få tak i.
Men du må nok ut med 250-300 SEK for en 0.25...
 
IMG_5608.jpg


Fra kjelleren til Bishop's Arms Järntorget, Göteborg.
 
Hvis du først er i Göteborg er det Ølrepubliken (Kronhusgatan, Nordstan) som teller. Det er samme eiere (og delvis betjening) som The Rover. De har et overdådig utvalg!
 
Jeg fikk dette svaret fra Närke når jeg undersøkte mulighetene for å foreta privatimport:

"Det är tyvärr inte möjligt att beställa flaskor/backar. Det beror på att vi ännu endast säljer fatöl. Vi levererar det mesta av vår öl direkt till pubar och restauranger och det är inte tillåtet att sälja direkt till privatpersoner. Så det är inte stor idé att "titta förbi på bryggeriet", tyvärr."

Hva betyr dette? Har de solgt flasker før, men gått over til kun å selge fra fat?
 
Nei det betyr at de kun selger på fat, da de ikke ennå har trillatelse å selge på flasker/kasser.

De har heller ikke lov til å selge til privatpersoner, så du kan spare deg å stikke innom for å få noen bakveien.  :'(


r
 
Tilbake
Topp