Naturlig karbonering i fat

Synes dette bildet forteller mer enn noen tusen ord. :)
(Fikk det fra en på forumet her.)
Bilder gjør ofte det... [emoji14]
Takker så mye..!
Men blir det ikke jækla masse dilldall med å kople om slanger osv, hver gang..?
Antar jeg bare får bite i det sure eplet og kjøpe meg en kopling som jeg bare bruker til tapping..
Det er kanskje det "folk flest" gjør..? [emoji848][emoji6]

Sent fra min G8441 via Tapatalk
 
Bilder gjør ofte det... [emoji14]
Takker så mye..!
Men blir det ikke jækla masse dilldall med å kople om slanger osv, hver gang..?
Antar jeg bare får bite i det sure eplet og kjøpe meg en kopling som jeg bare bruker til tapping..
Det er kanskje det "folk flest" gjør..? [emoji848][emoji6]

Sent fra min G8441 via Tapatalk

Få deg en grei infrastuktur så er det ikke spes mye dilldall egentlig. Litt mer jobb er det enn å ikke gjøre det riktignok men det er verdt det.
 
Få deg en grei infrastuktur så er det ikke spes mye dilldall egentlig. Litt mer jobb er det enn å ikke gjøre det riktignok men det er verdt det.
Begynner å innse det etter at jeg fikk meg noen fat.. Øllet er bedre, spesielt over tid - og så slipper man alt arbeidet med hver jævla flaske..!! [emoji5]

Sent fra min G8441 via Tapatalk
 
Eg har ikkje gått til innkjøp av fat enda. Men eg har alltid vært skeptisk til trangskarbonert øl. Alltid fått hodepine av dispenser øl på pubben (ja ikkje av mengden men sjølv etter ein halvliter). Er er det at ølet er overkarbonert som er grunnen til hodepinen eller er det at det er tvangskarbonert som er grunnen?
 
Eg har ikkje gått til innkjøp av fat enda. Men eg har alltid vært skeptisk til trangskarbonert øl. Alltid fått hodepine av dispenser øl på pubben (ja ikkje av mengden men sjølv etter ein halvliter). Er er det at ølet er overkarbonert som er grunnen til hodepinen eller er det at det er tvangskarbonert som er grunnen?
Det er vel ikke så lett å se at det skulle være noen av delene. Co2 er co2, og om du tåler flaskekarbonert belgisk og bitter like bra skulle ikke karboneringsgrad være en greie heller.
 
Eg har ikkje gått til innkjøp av fat enda. Men eg har alltid vært skeptisk til trangskarbonert øl. Alltid fått hodepine av dispenser øl på pubben (ja ikkje av mengden men sjølv etter ein halvliter). Er er det at ølet er overkarbonert som er grunnen til hodepinen eller er det at det er tvangskarbonert som er grunnen?
Det er svært mange produksjonsforskjeller mellom industriØL og hjemmebrygg. Det ville ha vært underlig om det var pga hvordan CO2 ble laget som utgjorde den utløsende forskjellen.
Du kan jo teste ved å drikke tvangskarbonert hjemmebrygg. Tåler du ikke det, kan du ha rett...
 
Tilbake
Topp