Netthandelen brewcrafter automatic

Da har jeg prøvekjørt den nye sokkelen og må si jeg er ganske imponert over hvor stabilt den regulerer temperaturen ( selv uten isolasjon av kjelen )

500W elementet slår seg inn og prøver å opprettholde valgt temperatur med en gang den faller 1 grad.

MEN....for å oppnå en mesketemperatur på f.eks 65 grader så må jeg stille temperaturen til 85 grader. Altså et gap på 20 grader.
Har kontrollmålt med to termometere helt nede i bunnen ved føleren slik at forutsetningene blir riktig.

Kan det være at den originale føleren (netthandelen kopi) ikke er støttet på denne sokkelen som jeg kjøpte hos Brygging.no ?

Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette ?

Mvh. Knut
 
Da har jeg prøvekjørt den nye sokkelen og må si jeg er ganske imponert over hvor stabilt den regulerer temperaturen ( selv uten isolasjon av kjelen )

500W elementet slår seg inn og prøver å opprettholde valgt temperatur med en gang den faller 1 grad.

MEN....for å oppnå en mesketemperatur på f.eks 65 grader så må jeg stille temperaturen til 85 grader. Altså et gap på 20 grader.
Har kontrollmålt med to termometere helt nede i bunnen ved føleren slik at forutsetningene blir riktig.

Kan det være at den originale føleren (netthandelen kopi) ikke er støttet på denne sokkelen som jeg kjøpte hos Brygging.no ?

Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette ?

Mvh. Knut

Ta en tlf eller send en mail til ølbrygging.no. De har følere på lager som passer. Bare si du skal ha en bb30 føler. Ikke bb automatic. Koster ikke mange kronene og er raskere enn å vente på føler fra f.eks kina. Dette gjorde jeg. Er en enkel sak å bytte. Diameter på hullet må bare forstørres en smule for at den skal passe.
 
Ta en tlf eller send en mail til ølbrygging.no. De har følere på lager som passer. Bare si du skal ha en bb30 føler. Ikke bb automatic. Koster ikke mange kronene og er raskere enn å vente på føler fra f.eks kina. Dette gjorde jeg. Er en enkel sak å bytte. Diameter på hullet må bare forstørres en smule for at den skal passe.
Har denne samme tilkobling som den opprinnelige ?

Er litt redd for eventuell lekkasje.
Er det bare å forstørre hullet for så å feste den nye ?

Mch. Knut
 
Har denne samme tilkobling som den opprinnelige ?

Er litt redd for eventuell lekkasje.
Er det bare å forstørre hullet for så å feste den nye ?

Mch. Knut
Den kommer uten kontakt så man må kutte og lodde på eksisterende kontakt. En desj med silikon på undersiden så blir det nok tett om du er redd for lekkasje. Har brukt min 5-6 ganger etter modifisering og den er tett.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Den kommer uten kontakt så man må kutte og lodde på eksisterende kontakt. En desj med silikon på undersiden så blir det nok tett om du er redd for lekkasje. Har brukt min 5-6 ganger etter modifisering og den er tett.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Takk for gode tips, vil forsøke dette.
Mail til Per Inge er allerede sendt
 
Hvilket dusjhodet har du montert?

Hva bør man ta hensyn til med tanke på valg av hodet??


Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg har laget et selv ved å drille hull i et t-stykke og tettet endene med endeplugger. Har laget hullene store nok til at mindre korn ikke setter seg fast.
 
Jeg har laget et selv ved å drille hull i et t-stykke og tettet endene med endeplugger. Har laget hullene store nok til at mindre korn ikke setter seg fast.

Det var triksent [emoji51] har du flere bilder av hærligheten??


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei.
Likte modifiseringene du har gjort med kjelen, spesielt bytte av elektronikk. Jeg så etter Brewcrafter sokkel på brygging.no men finner den ikke? Har du en link?
 
Hei.
Likte modifiseringene du har gjort med kjelen, spesielt bytte av elektronikk. Jeg så etter Brewcrafter sokkel på brygging.no men finner den ikke? Har du en link?
For min del så sendte jeg bare en epost til Sigbjørn på Brygging.no og så sendte han meg faktura på denne i ettertid
 
Dessverre så er det ikke mulig å få tak i denne oppgraderingen lengre. Da blir det selvbygg med pid.
 
Har du / dere tips til beskrivelse eller komponenter? Er ganske handy med loddebolt ++ så skal nok klare det hvis jeg har riktige komponenter.
 
Hm, jeg regner kanskje med at en vanlig PID kan brukes, ala STC-1000? Den har vi brukt på gjæringsskap.
 
Hm, jeg regner kanskje med at en vanlig PID kan brukes, ala STC-1000? Den har vi brukt på gjæringsskap.

STC-1000 er ikke en PID, det er ern vanlig termostat, men den kan få PID-funksjonalitet hvis man flasher den.

Du kan skaffe en PID, med SSR og PT-100 probe, da har du et PID-oppsett.
 
Silbunn på 10" passer nesten helt perfekt på toppen av meskekaret.
13d151ce02dd01459120a8e2b1aa5c21.jpg


Sent fra min D5803 via Tapatalk

Hvor har du kjøpt denne? Finner ikke på 10 ".
 
Ingeressant tråd. Spesielt det med ny sokkel. Kunne også tenkt meg å kunne justere en grad av gangen. Min brygger ser slik ut etter modifisering:
Snapchat-763157029.jpg
 
Tilbake
Topp