Nimbus 270 RS

Joda,"denne Trond A" brygger med en Nimbus 270.
Kjøpte den brukt her inne på forumet og er kjempefornøyd.
Kanskje først og fremst fordi den er enkel i bruk.
Min er noen år gammel og termostaten er ikke den mest nøyaktige. Vet ikke om nyere utgaver har mer finfølende termostat.
Men for meg er det ikke noe problem, da jeg fungerer som termostat selv!  ;D
Den holder så godt på varmen at kun et par ganger i løpet av en times mesking må jeg justere temperaturen en liten grad.
Pumpa funker utmerket og går nesten lydløst. Ligger jevnt på over 80% utbytte.
Har i alle fall ingen planer om å skifte den ut.
 
Hei

Jeg hadde også stor glede av et slikt bryggeri i flere år. Helt til varme-elementet plutselig fikk en jord-feil.
Pumpen var ok til sirkulering, men jeg synes den ble litt i det puslete laget når det gjaldt kjøling igjennom motstrømskjøleren. Jeg brukte heller en kobber-spiral som jeg senket nedi istedenfor.

Alt i alt vil jeg si dette er et helt ok anlegg til å komme igang med.
 
Trond.A skrev:
Joda,"denne Trond A" brygger med en Nimbus 270.

Det var nå ikke "denne Trond A" (som høres ut som en beskrivelse av en .....) jeg mente.  ;D  Mere "Det er denne"=Nimbus 270, som Trond A er i besittelse av... eller noe sånt. 
Aahhh.. vanskelig å formulere seg....
 
Freddy skrev:
Hei

Jeg hadde også stor glede av et slikt bryggeri i flere år. Helt til varme-elementet plutselig fikk en jord-feil.
Pumpen var ok til sirkulering, men jeg synes den ble litt i det puslete laget når det gjaldt kjøling igjennom motstrømskjøleren. Jeg brukte heller en kobber-spiral som jeg senket nedi istedenfor.

Alt i alt vil jeg si dette er et helt ok anlegg til å komme igang med.

Har også planer om å bytte ut kjøleren. :jaha:
 
Løp å kjøp....

Jeg har selv samme oppsett ( nesten da, har ikke den pumpe ! kjøpte en mye rimeligere på ebay )

Jeg får plass til 8,5 kg malt uten problem  og ligger på 80-85 % utbytte inntil videre....

Termostaten er ikke blitt mye bedre med tiden :-(

Bo
 
Tilbake
Topp